• سه‌شنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401031711745
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرعامل کشت و صنعت مغان:

بهره‌وری کشت و صنعت مغان 40 درصد افزایش یافته است

بهره‌وری کشت و صنعت مغان 40 درصد افزایش یافته است

ایسنا/اردبیل مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: بهره‌وری محصولات تولید شده کشت و صنعت مغان به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل 40 درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

اسدالله محسن‌زاده 17 خرداد در حاشیه بازدید از آغاز عملیات برداشت محصولات کشت پاییزه در کشت و صنعت مغان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین تأکید ما بر کشت محصولات استراتژیک به ویژه گندم و کلزا بوده که نیمی از اراضی کشت و صنعت مغان به کشت این محصولات اختصاص یافته است.

وی به افزایش بهره‌وری تولید محصولات کشاورزی در کشت و صنعت مغان تا 40 درصد اشاره کرد و گفت: عملیات برداشت کلزا و گندم در مزارع کشت و صنعت مغان با تلاش کارگران و نیروهای کارشناسی در این مجموعه آغاز شده و بعد از بازگشت کشت و صنعت مغان به مدیریت دولتی، تنوع کشت و زرع را در این بنگاه اقتصادی شاهد هستیم.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان تصریح کرد: یک‌هزار و 400 هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان به کشت کلزا اختصاص یافته تا با توجه به نیاز کشور در تأمین روغن نباتی بتوان کیفی‌ترین محصول را به بازار عرضه کرد.

محسن‌زاده افزود: در کنار تأمین روغن مورد نیاز، 35 تا 40 درصد کنجاله کلزا دارای پروتئین بسیار قوی است که به عنوان خوراک دام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی به کشت 6 هزار و 200 هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان به دانه‌های متنوع غلات اشاره کرد و ادامه داد: 28 هزار تن محصول غلات از این اراضی برداشت می‌شود که نصف آن گندم است.

محسن‌زاده به افزایش راندمان تولید و عملکرد کشت و زرع در این مجموعه اشاره کرد و گفت: با توجه به کاشت به موقع محصول و رصد و پایش مستمر، تا 40 درصد افزایش راندمان را در حوزه‌های مختلف شاهد هستیم که این افزایش راندمان در سایه تلاش پرسنل زحمتکش این بنگاه اقتصادی تحقق پیدا کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 160 نفر با 110 دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه عملیات برداشت محصولات کشت پاییزه را در مغان انجام می‌دهند و با توجه به تعمیر کمباین و سایر ادوات، ما ریزش کمتر از چهار درصد را در برداشت محصول شاهد هستیم.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان اضافه کرد: محصول برداشت شده اعم از کلزا به کارخانه روغن‌کشی و گندم نیز به کارخانه‌های تولید آرد تحویل داده شده تا شرایط مطلوبی را در تأمین نیاز بازار شاهد باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha