• سه‌شنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401031711918
  • خبرنگار : 50471

متولی اصلی سراب‌های نهاوند مشخص نیست 

متولی اصلی سراب‌های نهاوند مشخص نیست 

ایسنا/همدان فرماندار نهاوند گفت: دستگاه پاسخ‌گو و متولی اصلی سراب‌های شهرستان نهاوند مشخص نیست و باید اداره منابع طبیعی در این خصوص تعیین‌تکلیف کند.

به گزارش ایسنا، ضرغام احمدوند روز سه‌شنبه ۱۷ خرداد در جلسه ساماندهی سراب‌ها و تفرج‌گاه‌های شهرستان نهاوند، اظهار کرد: اعتبارات استانی و شهرستانی زیادی برای سراب‌های شهرستان هزینه شده و نمی‌توان دست روی دست گذاشت و نظاره‌گر از بین رفتن آن‌ها شد.

وی تصریح کرد: سراب‌های شهرستان نهاوند ظرفیت‌های خدادادی و بی‌نظیری هستند که در استان و در کشور خاص است و ساماندهی این سراب‌ها موضوع بسیار مهمی هستند.

احمدوند ادامه داد: اهمیت ساماندهی سراب‌های نهاوند هم از این نظرکه ظرفیت مهمی برای شهرستان است و هم این‌که ممکن است در این حوزه درست برنامه‌ریزی نکنیم و آسیب ببینیم و این تابع عملکرد ماست و در این صورت نیازمند طرح و ایده و راهکار اجرایی هستیم.

وی افزود: چرا باید طرحی برای جاذبه‌های گردشگری شهرستان پنج سال بدون پیگیری رها شود و این به خاطر مشخص نبودن متولی این سراب‌هاست و متولی و دستگاه پاسخ‌گو همه سراب‌های شهرستان باید مشخص شود.

فرماندار نهاوند خاطرنشان کرد: سال‌هاست که منتظر یک طرح گردشگری برای سراب‌های نهاوند از منابع طبیعی هستیم‌ در صورتی که می‌شود یک طرح موقت اجرا کرد تا مانع آسیب‌ها و مشکلات بیشتر شد.

احمدوند یادآور شد: متاسفانه برای بخش گردشگری شهرستان در حوزه فرهنگ‌سازی، آموزش و پیگیری‌ها ضعیف عمل شده است و اداره میراث فرهنگی، منابع طبیعی، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، محیط زیست و دهیاری‌ها باید ورود جدی‌تری داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید از موضوع گردشگری که یک بحث درآمدزا و سودمند است استفاده کنیم و توانمندی‌های دیگر شهرستان را معرفی و اشتغال ایجاد کنیم و بواسطه همین گردشگری می‌توان اغلب مشکلات روستاهای مسیر گردشگری را رفع کرد.

وی با بیان این‌که در راستای جذب گردشگر در نهاوند بعد از تامین زیرساخت‌های لازم نیازمند فرهنگ‌سازی و تبلیغات گسترده هستیم، اضافه کرد: مشکلات سراب‌ها را باید پیگیری کنیم و دستگاه‌های متولی باید پای کار بیایند و با جدیت این موضوع پیگیری شود.

فرماندار نهاوند ادامه داد: همه باید همت کنند و مصوبات اجرایی شود و منابع طبیعی باید وضعیت متولی سراب‌ها را تعیین‌تکلیف کند و میراث فرهنگی هم پای کار باشد و بداند جایگاهش در مباحث گردشگری کجاست.

احمدوند در خاتمه گفت: میراث فرهنگی می‌تواند با برپایی چادرهای اطلاع‌رسانی به مسافران اعلام‌ کند مثلا اگر ظرفیت سراب گیان تکمیل شده آن‌ها را به دیگر سراب‌ها و تفرج‌گاه‌های شهرستان هدایت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha