• سه‌شنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401031712025
  • خبرنگار : 50201

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در نوشهر خبر داد

راه‌اندازی مجدد پرواز ایران - تاجیکستان/ کشتی‌های گردشگری کروز در راه مازندران

راه‌اندازی مجدد پرواز ایران - تاجیکستان/ کشتی‌های گردشگری کروز در راه مازندران

ایسنا/مازندران وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که به منظور بازدید از ظرفیت‌ها و پروژه‌های گردشگری و بررسی مسائل مشکلات چند شهرستان غرب مازندران وارد نوشهر شد از راه اندازی مجدد پرواز ایران به تاجیکستان پس از سال ها توقف خبر داد و گفت: برای ورود کشتی های کروز و شناورهای بزرگ رایزنی های لازم انجام و مذاکراتی صورت گرفته است.

عزت الله ضرغامی در حاشیه بازدید از پروژه‌های گردشگری شهرستان نوشهر با بیان اینکه استان مازندران از جمله استان‌های ممتاز و درجه اول کشور در حوزه گردشگری است، اظهار کرد: مزیت‌های نسبی این استان بالا است و برای جذب گردشگر نیز تنوع زیادی دارد و به همین دلیل به فعلیت رساندن همه ظرفیت‌ها نیاز به صرف زمان دارد.

وی از سه پروژه عظیم در استان مازندران به عنوان یکی از فرصت های بی نظیر در امر جذب گردشگر و رضایتمندی مردم یاد کرد و گفت: بنیاد مستضعفان پروژه‌های خوبی در حوزه گردشگری مازندران دارد، همچنین در نمک آبرود نیز پروژه‌های خوبی در دست اجرا است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه پروژه‌های بزرگ مشکلات خاص خود را دارند، تصریح کرد: تا آن‌ جا که در توان داریم حمایت و راهنمایی لازم صورت می گیرد اما باید پشتیبانی را کامل کرده تا با اطمینان و بدون نگرانی پروژه‌های بزرگ به نتیجه برسد.

ضرغامی با تاکید بر اینکه آزاد سازی ساحل، طرح عمومی بوده و ایجاد امکانات تفریحی گردشگری و خدماتی در سواحل ضروری است، افزود: در صورتی که برنامه‌های جایگزین خوبی وجود نداشته باشد وضعیت بدتر از گذشته و زمینه فساد اجتماعی فراهم خواهد شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: در زمینه گردشگری دریایی هفته گذشته با مصوبه دولت مقرر شد سوخت و تجهیزات دریایی یارانه‌ای به افرادی که در گردشگری دریایی فعال هستند تعلق گیرد.

ضرغامی با بیان اینکه این مسئله درباره شناورهای بزرگ و کروز تاثیرگذار خواهد بود که برای ورود کروز و شناورهای بزرگ رایزنی شده است، یادآور شد: کروزها تا چند هزار مسافر را جابجا می کنند و برای حضور آن‌ها با شرکت‌های بزرگ وارد مذاکره شدیم و به همین دلیل داشتن اسکله مناسب برای ورود کروز لازم و ضروری است که برای ساخت اسکله با  بنیاد مستضعفان مذاکراتی انجام گرفته است.

وی بیان کرد: ساحل خزر ظرفیت‌های بالایی دارد و بر اساس بررسی‌های انجام شده خوشبختانه اسکله با عمق ۶.۵ متری که برایش طراحی شد ظرفیت کشتی‌های بزرگ تفریحی را دارد که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره کارت سفر ایرانیان، گفت: چند پروژه در حوزه گردشگری تعریف شده است که گردشگری ارزان‌ قیمت جزء اولویت‌های ما است که ابعاد مختلف دارد و سفرهای داخلی و خارجی را دربر می‌گیرد.

ضرغامی خاطرنشان کرد: طی مذاکرات متقابل با دولت تاجیکستان بحث گردشگری ارزان قیمت مطرح شد که رئیس‌ جمهور کشور تاجیکستان نسبت به این مهم علاقه نشان داد؛ گردشگری زمینی ایران به سمت تاجیکستان از کشورهای ترکمنستان و ازبکستان عبور می‌کند و به دلیل زبان فارسی مردم سمرقند و بخارا، انگیزه‌های بالای گردشگری در این منطقه وجود دارد.

وی تصریح کرد: پرواز ایران به دوشنبه تاجیکستان از ۲۳ خرداد بعد از سال‌ها توقف راه‌اندازی می‌شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به مازندران از روند ساخت هتل پنج ستاره آراز و مارینا پارک آراد در بخش مرکزی شهرستان نوشهر و همچنین نمک آبرود و هتل کاسپین خزر چالوس بازدید کرد. وی در ادامه سفر خود به کلاردشت رفته و از تپه تاریخی ۶۰۰۰ ساله کلار و کاخ اجابیت در شهرستان کلاردشت بازدید خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha