• چهارشنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401031812191
  • خبرنگار : 50405

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

دعایی تحت هر شرایطی پای اهداف اصیل انقلاب ماند

دعایی تحت هر شرایطی پای اهداف اصیل انقلاب ماند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی گفت: مرحوم دعایی جزو آن دسته از انقلابیونی بود که بر سر آرمان‌های اصیل انقلاب ماند. دعایی امروز همان آدم پیش از انقلاب بود و همان حرف‌هایی را مطرح می‌کرد که در آن زمان می‌گفت.

ناصر آملی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حضور طیف گسترده‌ای از سیاسیون در مراسم تشییع جنازه مرحوم سید محمود دعایی اظهار کرد: دلیل این حضور گسترده این است که مرحوم دعایی آیینه تمام‌نمایی از اهداف انقلاب اسلامی بود. چهره‌هایی مانند آقایان دعایی و خاتمی جزو افرادی بودند که پای اندیشه‌ها و آرمان‌های اصیل انقلاب ایستادند.

وی افزود: در منطق گفته می‌شود عللی که باعث به وجود آمدن چیزی می‌شوند، آن را حفظ هم می‌کنند. افرادی مانند مرحوم دعایی انقلاب اسلامی را به وجود آوردند و همین اشخاص هم می‌توانند انقلاب و اهداف آن را حفظ کنند. اهداف اصیل انقلاب عبارت بود از: رواداری، تاکید بر وحدت ملی، حق حاکمیت ملی و به رسمیت شناختن اختلاف عقاید. انقلاب اسلامی منادی حق حاکمیت ملی، دموکراسی و انتخابات آزاد بود. این وعده‌ها در انقلاب اسلامی داده شد و باعث شد مردم پای کار انقلاب بیایند و در سخت‌ترین شرایط از آن حمایت کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه تمام طیف‌های فکری در پیروزی انقلاب نقش داشتند، بیان کرد: مرحوم دعایی جزو آن دسته از انقلابیونی بود که بر سر آرمان‌های اصیل انقلاب ماند. دعایی امروز همان آدم پیش از انقلاب بود و همان حرف‌هایی را مطرح می‌کرد که در آن زمان می‌گفت؛ در حالی که متاسفانه برخی از مسئولان نسبت به پیش از انقلاب بسیار تفاوت کرده‌اند.

آملی با تاکید بر لزوم گام برداشتن در مسیر اهداف اصیل انقلاب، عنوان کرد: کسانی مانند دعایی و منتظری پس از گذشت سال‌ها همچنان در همان مسیر حرکت می‌کردند. در چند روز گذشته نیز دیدیم تمام طیف‌های سیاسی کشور از درگذشت حجت‌الاسلام دعایی اظهار تاسف و ناراحتی می‌کردند، زیرا او هرگز عقاید خود را به دیگران تحمیل نمی‌کرد و حتی مخالفین خود را هم به رسمیت می‌شناخت و این همان هدفی بود که انقلاب اسلامی در پی آن شکل گرفت.

وی همچنین در خصوص شخصیت رسانه‌ای مرحوم دعایی ابراز عقیده کرد: به نظر من حجت‌الاسلام دعایی در حوزه رسانه می‌توانست موفق‌تر عمل کند. برخی مواقع در حوزه خبر از وی انتظار می‌رفت صریح‌تر موضع‌گیری کند. البته که در دوره‌های مختلف افراد بزرگی در تحریریه روزنامه اطلاعات حضور داشتند.

رئیس حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه روزنامه اطلاعات از لحاظ محتوایی توانسته کارهای ارزشمندی را تولید کند، ادامه داد: این روزنامه ضمیمه‌های بسیار خوبی دارد و برخی از مطالبی که در آن‌ها مطرح می‌شود، بالاتر از رسانه‌های دیگر است. این‌ها همه به خاطر حضور مرحوم دعایی در اطلاعات بود چراکه وی به افرادی اجازه کار و ارائه مقاله در اطلاعات را می‌داد که این افراد در جاهای دیگر میدان لازم برای کار کردن نمی‌یافتند؛ لذا از این نظر اطلاعات روزنامه موفقی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha