• چهارشنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401031812265
  • خبرنگار : 50167

تنگی کانال نخاع؛ شایع‌ترین درد ناحیه کمر و گردن

تنگی کانال نخاع؛ شایع‌ترین درد ناحیه کمر و گردن

ایسنا/زنجان فوق تخصص درد گفت: تنگی کانال نخاع به عنوان یکی از دلایل شایع بروز درد در ناحیه کمر و گردن است.

سیامک مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تنگی کانال نخاع، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که می‌تواند هر فردی را در سنین بالا و به دلایلی در سنین جوانی تهدید کند و می‌توانیم از همین الان مانع بروز آن شویم، تنگی کانال نخاع به عنوان یکی از دلایل شایع بروز درد در ناحیه کمر و گردن است.

وی در رابطه با موارد موثر بر تنگ شدن کانال نخاع، افزود: ایجاد شدن ضایعه فراگیر در ناحیه کمر یا گردن، تغییر وضعیت دیسک و انحراف آن به سمت کانال نخاع و ایجاد فشارهای غیرمتعارف بر اثر حمل بارهای سنگین و آرتروز موارد موثر در تنگ شدن کانال نخاع محسوب می‌شوند.

این پزشک با بیان اینکه ابتلا به تنگی کانال نخاع در کشورهای توسعه نیافته به دلیل ضعیف بودن فضای آموزش‌های مراقبت از خود، شایع تر است، تصریح کرد: کارمندانی که مدت زمان طولانی می‌نشینند و نسبت به فشاری که بر ستون فقرات خود وارد می‌کنند، توجهی ندارند نیز خود را بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به تنگی کانال نخاع در سنین بالا قرار می‌دهند.

فوق تخصص درد، درد پاها و بی‌حس شدن آن‌ها هنگام راه رفتن یکی از شایع‌ترین علائم وجود مشکل در کانال نخاع دانست و گفت: درد ناشی از تنگی کانال نخاع در برخی مبتلایان در صورت نشستن یا دراز کشیدن به دلیل کاهش فشار وارده بر نخاع قطع می‌شود اما بیمارانی هستند که بافت در کانال نخاع به قدری سفت شده که درد در هیچ حالتی قطع نمی‌شود و فقط شدت و ضعف پیدا می‌کند.

مرادی با بیان اینکه درد می‌تواند از لگن شروع و تا زانو، ساق و کف پا کشیده شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که تنگی کانال نخاع در ناحیه گردن بروز کند، درد در دست‌ها و کتف‌ها نمایان می‌شود و در صورت پیشرفته بودن تنگی کانال در این ناحیه، گاهی علائم تا پاها نیز سرایت می‌کند و البته در برخی افراد باعث بروز سردرد نیز می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha