• چهارشنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401031812332
  • خبرنگار : 50093

مدیر شبکه رادیویی زیارت:

رادیو زیارت پاسخگوی نیاز و اطلاعات تمام زائران در سراسر کشور است

رادیو زیارت پاسخگوی نیاز و اطلاعات تمام زائران در سراسر کشور است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شبکه رادیویی زیارت گفت: رادیو زیارت در تلاش است تا اطلاعات و نیازهایی که تمام زائران ایران از آغاز سفر با آن روبه‌رو می‌شوند را پاسخگو باشد.

هادی افشارصفوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص راه‌اندازی رادیو زیارت و اهداف آن اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی رادیو زیارت این است که بتواند تمام اطلاعات و نیازهایی را که یک زائر در هر نقطه از ایران از آغاز سفر با آن روبه‌رو است را پاسخگو باشد و تامین کند. باید توجه داشت هدف از زیارت فقط مشهد نیست. نگاه ما به زائری است که از یک شهرستان به شهرستان دیگر و از یک امام‌زاده به امام‌زاده دیگر مشرف می‌شود.

وی افزود: تلاش کردیم با برقراری ارتباطات میان تمام اماکن و موضوعات مورد نیاز زائران اعم از جاده، هواشناسی، امدادی و اطلاعات فرهنگی، خدماتی و اسکان نیاز زائران را فراهم کنیم. موضوع فرهنگ و آداب زیارت جزو تاکیدات رادیو زیارت است که با بهره‌گیری از اساتید و کارشناسان مجموعه‌های مختلف از جمله بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، اساتید حوزه علمیه خراسان رضوی و دانشگاه فردوسی مشهد برنامه‌هایی متناسب با نیاز مردم تولید و پخش کنیم.

مدیر شبکه رادیویی زیارت خاطرنشان کرد: نگاه ما این است ارگان‌هایی مانند شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی و سایر اماکنی که میزبان زائران میلیونی هستند، بتوانند از این ظرفیت برای انتقال پیام‌ها و خبرهای خود استفاده کنند.

افشارصفوی تصریح کرد: تلاش رادیو زیارت احیای امر اهل بیت(ع) است. بسیاری از مردم یا شرایط سفر زیارتی برای‌شان وجود ندارد یا پس از هر سفر علاقمند به تکرار سفر خود هستند. حال و هوای زیارت را در برنامه‌هایی مانند نائب‌الزیاره فراهم کرده‌ایم تا زائران در هر مکانی با اماکن زیارتی ارتباط بگیرند.

وی در خصوص تولیدات تصویری رادیو زیارت عنوان کرد: رادیو تصویری زیارت عنوان کامل رادیو زیارت است. بسیاری از برنامه‌ها را در اپلیکیشن ایران‌صدا و در سایت صداوسیما به صورت تصویری پخش می‌کنیم و بسیاری از برنامه‌ها که در مناسبت‌های مختلف از حرم رضوی پخش می‌شود را سعی داشتیم به صورت تصویری پخش کنیم اما آن چیزی که در سال گذشته تصویب شده، موضوع سیمای زیارت است که در کارگروه زیارت با حضور رئیس‌جمهور مصوب شد و در سفر آقای رییسی به مشهد نیز جزو مصوبات قرار گرفت که منتظریم این موضوع ابلاغ شود و طی یک تا ۲ سال آتی شاهد راه‌اندازی سیمای زیارت در مشهد باشیم.

مدیر شبکه رادیویی زیارت یادآور شد: رادیو زیارت از ۲۶ مهر ۱۳۹۶ آغاز به کار کرده و به طور رسمی در ۱۳ تیر سال ۹۷ افتتاح شده است. از آن زمان تاکنون این رادیو به صورت شبانه‌روزی به تولید برنامه در حوزه‌های مختلف معارف اهل بیت(ع) و ارتباط با حرم‌های ائمه معصومین(ع) با محوریت حضرت رضا(ع) پرداخته است.

افشارصفوی افشار بیان کرد: برنامه‌های بقاع متبرکه در سراسر کشور و فعالیت‌های سازمان حج و زیارت در ارتباط با زیارت عتبات عالیات، عمره‌های مفرده و حج تمتع در قالب آموزش مناسک و اطلاع‌رسانی‌های اجرایی عملیات حج و مسائل مرتبط با زیارت زائران نیز در این رادیو پوشش داده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha