• چهارشنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401031812387
  • منبع : نمایندگی قزوین

فاطمه محمدبیگی:

مردم به‌دلیل عدم آگاهی، از تسهیلات روستایی استفاده نمی‌کنند

مردم به‌دلیل عدم آگاهی، از تسهیلات روستایی استفاده نمی‌کنند

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلاتی که در قالب بودجه و با زحمت زیاد توسط مجلس شورای اسلامی و دولت برای شکوفایی اقتصاد روستاها ایجاد شده، به‌دلیل عدم اطلاع‌رسانی مغفول واقع شده و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با تسهیلات روستایی اظهار کرد: در بازدید از منطقه کوهین مشاهده می‌شود بسیاری از خانه‌های روستایی هنوز تیرچوبی و گلی بوده و با توجه به لزوم استانداردسازی مسکن و رعایت ایمنی در ساخت‌وسازها نیازمند نوسازی مسکن هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نوسازی مسکن روستایی از اهداف مهم محرومیت‌زدایی است و در مجلس بودجه و اعتبار خوبی برای این موضوع در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار داده شده، تسهیلات مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان ارتقا یافته است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین اختیارات مناسبی به کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در این زمینه داده شده است و مقدار وام بلاعوض مسکن مددجویان روستایی کمیته امداد از ۳۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و امکان استفاده از تسهیلات تکمیلی و متمم برای این حوزه، مجموعا تا حدود ۳۰۰ میلیون تومان جهت اخذ تسهیلات نوسازی مسکن روستایی برای روستاییان ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در گفت‌وگویی که با مردم داشتیم متوجه شدیم مردم از این موضوع بی‌اطلاع هستند، بنابراین این مسئله نیازمند گفتمان‌سازی و آگاه کردن مردم راجع به نحوه استفاده از تسهیلات مسکن روستایی است که امیدواریم ارگان‌های مربوطه اعم از کمیته امداد و بنیاد مسکن بتوانند با تدوین برنامه‌های آموزشی و آگاهی‌رسانی، جوانان و خانواده‌های روستایی را تشویق به استفاده از این تسهیلات کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد:‌ نباید اجازه دهیم تسهیلاتی که در قالب بودجه و با زحمت زیاد توسط مجلس شورای اسلامی و دولت برای شکوفایی اقتصاد روستاها ایجاد می‌شود مغفول بماند و مورد استفاده قرار نگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha