• چهارشنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401031812531
  • خبرنگار : 50310

یک مسئول مطرح کرد:

تحصیل بیش‌از ۶۰ هزار دانش‌آموز و نوآموز در مراکز آموزشی غیردولتی لرستان

تحصیل بیش‌از ۶۰ هزار دانش‌آموز و نوآموز در مراکز آموزشی غیردولتی لرستان

ایسنا/لرستان سرپرست اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش لرستان، گفت: بیش‌از ۶۰ هزار نفر معادل ۱۲ و ۹ دهم درصد دانش‌آموزان استان در مدارس و مراکز غیردولتی تحصیل می‌کنند.

علی بیرانوند، در دوره آموزشی یک روزه سامانه کسب و کار دولتی و صدور مجوز برای متقاضیان مدارس مراکز غیر دولتی که در مرکز رفاهی آموزشی شماره یک خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تغییرات صدور مجوز در سطح کشور و یکپارچه کردن آن در درگاه ملی صدور مجوزها،  سامانه مشارکت‌های وزارت آموزش و پرورش نیز به این درگاه متصل شده و متقاضیان تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی می‌توانند با مراجعه به این سامانه به آدرس mojavez.ir  مدارک خود را طی مراحل قانونی بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: مدرس این دوره آموزشی یک روزه دکتر  طالبیان مسئول امور سامانه‌های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش است که چگونگی مراحل ثبت درخواست متقاضیان را  برای صدور مجوز،  به شرکت‌کنندگان در کارگاه  آموزش می‌دهد.

بیرانوند با اشاره به تحصیل بیش از ۶۰ هزار نفر معادل ۱۲ و ۹ دهم درصد دانش‌آموزان لرستانی در مدارس و مراکز غیردولتی، عنوان کرد: ۹۰۰۰  نفر نیروی آزاد با رشته‌های دکترا، کارشناسی‌ارشد و کارشناسی در مدارس غیردولتی مشغول به فعالیت هستند.

سرپرست اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش لرستان، افزود : ۱۰۷۱ مهدکودک و پیش دبستانی مستقل،  ۵۹۶ مدرسه غیردولتی، ۹۹ مدرسه هیئت امنایی،  ۷۵ مدرسه راه دور،  ۶۴۹ آموزشگاه علمی آزاد و زبان خارجه  زیر نظر اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش لرستان در حال فعالیت هستند که انتظار می‌رود نگاه به این مراکز تغییر کند.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش روی این اداره، گفت: کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی،  توانمندسازی کارکنان و نیروهای شاغل در این مراکز، توسعه  هنرستان‌های فنی و کاردانش با رشته‌های تحصیلی جدید و بومی استان با کمک مؤسسان توانمند، پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل ازجمله برنامه ها در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱  است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha