• شنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401032114305
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

رشد قارچ گونه ضایعات فروشی‌ها در حاشیه شهر/رشد ۹۷۰ درصدی تشکیل پرونده‌های اقتصادی در استان

رشد قارچ گونه ضایعات فروشی‌ها در حاشیه شهر/رشد ۹۷۰ درصدی تشکیل پرونده‌های اقتصادی در استان

ایسنا/اصفهان فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به رشد قارچ گونه ضایعاتی فروش‌ها در حواشی شهر، گفت: خرید و فروش ضایعات به‌عنوان طلای کثیف مورد توجه افراد سودجو قرار گرفته که باعث آزار و اذیت شهروندان و فرصتی برای خرید و فروش اموال مسروقه و مواد مخدر فراهم می‌کند.

سردار محمدرضا میرحیدری در نشستی با خبرنگاران که امروز (شنبه، ۲۱ خرداد) برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های پلیس اصفهان در سال جاری، اظهار کرد: در درجه اول ارتقا سطح امنیت به عنوان یک راهبرد تعیین شده است، همچنین اصلاح و بهبود رفتار پلیس در جهت نیل به هدف اصلی یعنی پلیس در تراز جمهوری اسلامی و تقویت فعالیت‌های قرارگاه جهادی آموزش و قرارگاه جهادی صیانت از برنامه‌های امسال پلیس است.

وی یکی از توفیقات نیروی انتظامی استان را پاکسازی محیط خدمت از عناصر نامطلوب برشمرد و گفت: آمار جرائم کارکنان نیروی انتظامی استان طی ۸ ساله اخیر روند کاهشی داشته و هرسال در جهت بهبود این وضعیت قدم برداشته می‌شود، به طوری که می‌توانیم این ادعا را با قوت مطرح کنیم که یکی از پاک‌ترین سازمان‌ها هستیم.

فرمانده انتظامی استان با اعلام اینکه طی ۸۰ روز گذشته تماس‌های مردمی با سامانه ۱۹۷ حدود ۱۸ درصد رشد داشته، تصریح کرد: ۱۱ درصد از این تماس‌ها پاسخگویی، راهنمایی و ارشاد مردم بوده است. انتقادات نسبت به سال قبل ۲۱ درصد رشد و تقدیر از پلیس ۴۲ درصد رشد داشته است.

وی یکی از مشکلات سامانه ۱۱۰ را استفاده از نیروهاق غیرتخصصی و کمک گرفتن از سربازان دانست و افزود: خوشبختانه در اصفهان نیروی کادر لازم برای مرکز فوریت‌های پلیس تأمین شد که نویدبخش ارتقا کیفیت کار پلیس ۱۱۰ در سال جاری است. البته باتوجه به کسری نیروی انسانی، نقش سربازان در اجرای ماموریت‌های پلیس بسیار موثر است.

سردار میرحیدری با بیان اینکه طی ۸۰ روز گذشته مجموعا ۹۲۳ هزار و ۳۱۸ تماس با ۱۱۰ برقرار شده، گفت: میزان تماس‌ها نسبت به مدت مشابه گذشته ۶ درصد رشد داشته و از مجموع تماس‌ها، ۱۹ درصد مشاوره و راهنمایی بوده است.

وی میانگین تماس روزانه با ۱۱۰ در استان را ۱۲ هزار تماس و میانگین تماس در هر ساعت را  ۵۰۰ تماس اعلام کرد و افزود: اشغالی خطوط ۱۱۰ از ابتدای امسال حدود ۹۷ درصد کاهش پیدا کرده که هم به دلیل استفاده از نیروهای تخصصی و هم افزایش تعداد خطوط است.
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: ۱۹ درصد از تماس‌ها با ۱۱۰ مربوط به درگیری، ۱۶ درصد تصادفات، ۱۱ درصد سرقت، ۸ درصد مزاحمت، ۳ درصد مواد مخدر، ۱ درصد جرایم سایبری، ۱ درصد جرائم اقتصادی و ۴۲ درصد سایر موارد است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سرقت‌های مهم ۹ درصد و کل سرقت‌ها ۵ درصد در استان کاهش داشت، گفت: میزان سرقت‌ها در ۸۰ روز گذشته یک درصد افزایش داشته است. طی این مدت سرقت‌های مهم ۶ درصد کاهش داشته، سرقت از مغازه‌ها ۱۷ درصد کاهش و سرقت از منازل ۳ درصد کاهش داشته است. سرقت موتورسیکلت ۶ درصد کاهش، سرقت اتومبیل ۵ درصد کاهش، سرقت احشام ۱۵ درصد کاهش داشته است.

به گفته سردار میرحیدری، طی این مدت تجاوز به عنف ۴۰ درصد کاهش داشته است، جعل ۳۱ درصد کاهش و کلاهبرداری ۹ درصد کاهش داشته است، اما جرائم رایانه‌ای ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی از افزایش ۳۰ درصدی شناسایی و تشکیل پرونده قضایی در حوزه جرائم رایانه‌ای خبر داد و گفت: طی ۸۰ روز گذشته ۴ طرح عملیاتی اجرا و ۴۶۵ سایت مجرمانه شناسایی و مسدود شده است.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه اجازه فعالیت به سارقان در حرکت را در استان نخواهیم داد و به صورت جدی با آنها برخورد خواهیم کرد، گفت: طی ۸۰ روز گذشته ۴۶ باند سرقت در استان متلاشی شده است. از مردم می‌خواهیم رفت و آمدهای افرادی را که به صورت موقت منازلی اجاره می‌کنند به ویژه در شهرهای اقماری و مسکن مهر، به پلیس اطلاع دهند.

به گفته وی، ۸۷ درصد سارقان سابقه دار و ۲۳ درصد سرقت اولی بوده‌اند.

سردار میرحیدری در ارتباط با رشد قارچ گونه ضایعاتی های در حواشی شهر، گفت: خرید و فروش ضایعات به عنوان طلای کثیف مورد توجه افراد سودجو قرار گرفته که بزرگترین خیانت به مردم است و فرصت را برای خرید و فروش اموال مسروقه فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ضایعات فروشی‌های مجوزدارها غالبا پاک فعالیت می‌کنند، گفت: با این وجود ضایعات فروشی‌هایی که به صورت غیرمجاز در حاشیه شهر ایجاد شده باعث اذیت و آزار مردم و فرصتی برای سارقان شده است. از مسئولان مربوطه درخواست کمک به شهرداری برای ساماندهی ضایعاتی ها را داریم تا فرصت برای افراد مجرم فراهم نشود.

رئیس پلیس اصفهان با اشاره به اینکه ضایعات فروشی شغل دومی برای فروشندگان مواد مخدر شده، تصریح کرد: راحت‌ترین سرقت، سرقت از اماکن و خودروها و فروش به فروشندگان مواد مخدر است که هم سود زیادی از فروش مواد مخدر می‌برند و هم خرید ضایعات.
وی یکی از ماموریت‌های پلیس را مبارزه با مفسدان اقتصادی و قاچاق کالا برشمرد و افزود: تعداد پرونده‌های تشکیل شده ۹۷۰ درصد رشد داشته است. در این راستا ۳۷۲ پرونده تشکیل شده و ارزش ریالی پرونده‌ها ۶ هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال بوده است. همچنین ۲۰۴ خوردو توقیف و ۳۷۰ نفر دستگیر شده‌اند. عمده پرونده‌ها نیز مربوط به کالاهای اساسی بوده است.

سردار میرحیدری از توقیف ۳۶۰ خودروی شوتی خبر داد و به رانندگان خودروهای شوتی هشدار داد به اصفهان نیایند که برخورد سختی به آنها خواهد شد. ورودی‌های استان را هوشمند کرده و از بدو ورود به استان خودروهای شوتی را رصد خواهیم کرد.

وی تغییرات وضعیت کشور همسایه و محدودیت‌های اعمال شده را در کاهش ورود مواد مخدر مؤثر دانست و گفت: طی ۸۰ روز گذشته ۵۶ درصد کاهش کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم، جمع آوری معتادان ۲ درصد افزایش، برخورد با خرده فروشان مواد مخدر ۴ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه مرکز نگهداری معتادان متجاهر هنوز در اصفهان افتتاح نشده، گفت: چندسالی است اعلام کرده‌اند مرکز جدیدی افتتاح می‌شود، ولی هنوز این اتفاق نیفتاده و متأسفانه عدم فعالیت مراکز ماده ۱۶ در استان مصیب شده و تاوان آن را مردم می‌دهند. در صورت راه اندازی اندازی مرکز، پلیس آمادگی دارد ظرف ۴۸ ساعت تمام معتادان متجاهر را جمع آوری کند و تحویل دهد.

سردار میرحیدری خاطرنشان کرد: متوفیان تصادفات درون شهری در سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است، اما متوفیان تصادفات برون شهری ۳ درصد افزایش داشته است. طی ۸۰ روز گذشته، تعداد متوفیان تصادفات درون شهری ۳۶ درصد کاهش و تعداد متوفیان تصادفات برون شهری ۱۶ درصد کاهش است.

وی با بیان اینکه جاده‌های استان وضعیت خوبی ندارد، گفت: باید از مسئولان مربوط خواست اعتبار لازم را برای اصلاح و ایمن‌سازی  جاده‌های استان اختصاص دهند.
رئیس پلیس اصفهان از کاهش ۳۰ درصدی نزاع و درگیری فردی در استان خبر داد و گفت: نزاع دسته جمعی نیز ۳۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه به نظر می‌رسید روند سرقت‌ها و جرائم در استان رشد داشته باشد، گفت: در استان این اتفاق نیفتاد، البته برخی جرائم تغییراتی پیدا کرد ولی آنطور که تصور می‌کردیم نبود و بیشتر توسط مجرمان غیر اصفهانی بود که توسط همکاران دستگیر و مهار شدند.

وی با بیان اینکه ما یکسری مصالح ملی و یکسری مسائل فردی و گروهی داریم، گفت: ما باید در درجه اول به مصالح جمعی توجه کنیم و اگر دشمن دنبال ایجاد فاصله و اختلاف بین مردم ماست کاری نکنیم که دشمن به اهدافش نزدیک شود. در حوزه آب همه باید تلاش کنیم بحران آب در استان حل شود، اما کارهای سلیقه‌ای و شتابزده انجام ندهیم، بلکه در این حوزه‌ها حتما مشورت کنیم.

سردار میرحیدری با بیان اینکه اگر مشکلات معیشتی و بی عدالتی ها کم شود حتما اعتراصات مردم کمتر خواهد شد، گفت: مسئولان باید مسائل را به خوبی برای مردم تبیین و به دولت برای اجرای اهدافش کمک کنند.

فرمانده انتظامی استان در پاسخ به ایسنا در مورد قتل در خیابان گلستان گفت: بیشتر مشکلات ما در شهر اصفهان ناشی از عوامل بیرونی است و وقتی پرونده‌ها را می‌بینیم مهاجر یا اتباع هستند. این حادثه نیز درگیری دو گروه اراذل و اوباش بوده است که منتج به کشته شدن یکی از آنها شد و برخی از آنها متواری شده بودند. پلیس چند نفر را در صحنه دستگیر کرد و تا صبح چند نفر دیگر را دستگیر و هر دو گروه کامل دستگیر شدند.

وی تأکید کرد: ما انتظار برخورد سخت با اراذل و اوباش را از دستگاه قضایی داریم تا هیمنه آنها را بشکنیم های مردم هم می‌خواهیم پلیس را در جریان حضور این اراذل و اوباش پوشالی قرار دهند تا برخورد قاطع کنیم.

سردار میرحیدری در پاسخ به سؤال دیگر ایسنا در مورد افزایش حضور اتباع افغان در اصفهان، گفت: اصفهان در موقعیت جغرافیایی قرار دارد که بسیاری از اتباع از اینجا تردد می‌کنند. ما محورها را برای ترددهای غیرقانونی ناامن کرده‌ایم و کثرت برخورد و ترد اتباع نشانگر رصد و برخورد جدی پلیس اصفهان است. 

رئیس پلیس اصفهان با بیان اینکه ما مصم به حفظ حقوق مردم هستیم، به مافیایی که پشت انتقال اتباع غیرقانونی هستند هشدار داد که به زودی شناسایی و برخورد جدی با آنها خواهد شد. همچنین در این زمینه طی ۸۰ روز ۸۲ خوردو توقیف شده است، ضمن اینکه هر خودرویی حامل اتباع باشد و مجوز نداشته باشد حداقل ۶ ماه توقیف می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha