• شنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۵۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401032114746
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس اداره محیط زیست سوادکوه خبر داد

رایزنی‌ها برای تصویب «ارفع کوه» به عنوان منطقه حفاظت‌شده

رایزنی‌ها برای تصویب «ارفع کوه» به عنوان منطقه حفاظت‌شده

ایسنا/مازندران رئیس اداره محیط زیست سوادکوه با اظهار امیدواری از تایید و تصویب مرتع ارفع کوه با ارتفاع ۲۵٠٠ متر به عنوان منطقه حفاظت شده تصریح کرد: ارفع کوه با داشتن گونه هایی متنوع و متعددی از حیوانات و محیط زیست جانوری و گیاهی می تواند محیطی امن برای زیستگاه این جانداران باشد.

ابراهیم فلاحی در گفت و گو با ایسنا با اعلام خبر فوق سوادکوه را دارای تنوعی از گونه های با ارزش حیوانات معرفی کرد و گفت: از راسو که کوچکترین گوشتخوار است تا بزرگترین گوشتخوار یعنی خرس قهوه ای در این منطقه زندگی می کنند؛ مارال، شوکا و قرقاول اخیرا تعدادشان افزایش یافته و سوادکوه دارای بزگترین پلنگ ایران است.

رئیس اداره محیط زیست سوادکوه با بیان اینکه در کشورهای اروپایی در منطقه شکار ممنوع تعداد محیطبانان بسیار زیاد است و با توجه به نیروی کم و حفظ محیط زیست از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و تبادل اطلاعات دست یاری به سوی مدافعان محیط زیست و همشهریان داریم گفت: شکارچیان به جای اسلحه به احترام محیط زیست دوربین بدست گیرند و با شکار لحظات و صحنه ها تصاویر ابدی خلق کنند.فلاحی با اشاره به اینکه یکی از عوامل آسیب زا برای جانوران در محیط زیست و قلمرو آن ها سنگ شکن ها و معادن هستند تصریح کرد: متاسفانه قانون برای بهره برداری از معادن که ۹٠ درصد در خطیر کوه مشاهده می شود استعلام نمی کند. در بالادست انفجار باعث از بین بردن محل آبخوری و زیستگاه حیوانات شده و حیوانات دچار مشکل می شوند.

فلاحی تصریح کرد: تخریب معادن باعث آلودگی آب ها و انسداد مسیر رودخانه ها و نابودی یک پوشش گیاهی چند هزار ساله می شود و به زودی روستای خطیر کوه با همین روند به خوزستان کوچک تبدیل می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در تخریب محیط زیست ساخت و سازهای غیرمجاز است که قطعا محیط زیست و اداره منابع طبیعی با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد خواهد کرد اما با این وجود متاسفانه شاهد ویلاسازی و تخریب محیط زیست روستای «اجت» هستیم.

زینت موسوی پور - خبرنگار ایسنا مازندران

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha