• شنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۳:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401032114851
  • خبرنگار : 50093

بیستمین جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا(ع) آغاز شد

بیستمین جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا(ع) آغاز شد

ایسنا/خراسان رضوی بیستمین جشنواره‌های بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تقدیر از خادمان داخلی و بین‌الملل فرهنگ رضوی آغاز شد.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در آئین اختتامیه نوزدهمین و افتتاحیه بیستمین جشنواره‌های بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) که شامگاه امروز، ۲۱ خرداد ماه، در سالن کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امام رضا(ع) منحصر به مشهد، ایران، آسیا، شیعه، اهل تسنن و دنیای اسلام نیست بلکه امام هشتم(ع) مختص تمام مخلوقات است که آنچه در اعماق زمین و آنچه در آسمان‌ها باشد را فرا می‌گیرد.

وی افزود: زمانی که در نیویورک و در جلسات بین ادیان شرکت کردم، از مناظرات امام هشتم(ع) برای جمع ادیان آسمانی استفاده کردم که بسیار موثر بود. دنیا در شناخت امام رضا(ع) تشنه‌تر از ماست و کافی است که حضرت رضا(ع) را بشناسند. مفتخریم که قدرت داریم تا از وجود امام رضا(ع) بیشتر استفاده کنیم.

افتتاحیه بیستمین جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا(ع) آغاز شد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شوراس اسلامی بیان کرد: دشمن از هنر و فرهنگ سوءاستفاده می‌کند. فرهنگ و هنر محل ابتذال نیست و می‌تواند ارزش‌ها را رشد دهد. به همین جهت لازم است فکر جدی‌تری در این زمینه کرد. آستان قدس رضوی نیز باید در این زمینه پای کار بیاید و همکاری کند.

وجود امام رضا(ع) قطعا در حل معضلات اجتماعی راهگشا خواهد بود

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم ظهار کرد: خداوند منابع معنوی پر فیض و برکت ائمه اطهار(ع) را در اختیار ما قرار داده که می‌توانیم در تمسک به آن‌ها اراده کرده و به آن‌ها برسیم.

وی افزود: شرط تحقق رسیدن به جایگاه والای ائمه اطهار(ع) کیفیت تمسک ما به این منابع پرفیض است. در ایران و در خراسان رضوی و به خصوص در مشهد افتخار داریم که مجاور امام رضا(ع) هستیم و از نعمت بزرگی همچون خادمی زائران یکی از ائمه اطهار(ع) برخوردار هستیم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: از درگاه خداوند درخواست داریم که افتخار این هم‌جواری و خدمت بر زائران را به ما عنایت کند و زمینه استفاده و بهره‌برداری از آن را بر ما هدایت کند.

افتتاحیه بیستمین جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا(ع) آغاز شد

نظری گفت: این گنج‌های معنوی قطعا برای حل معضلات اجتماعی پاسخگو خواهد بود. همچنین در عرصه‌های علمی اگر بنا داریم گامی برداریم، منابع پرفیض علمی در اختیار جامعه بشریت است. در این نقطه پر فیض تمام امکانات برای ما محیا است. در خراسان رضوی رویکرد اساسی خود را در همه عرصه‌ها بر این پایه قرار دادیم.

وی بیان کرد: حتی در عرصه‌های اقتصادی معتقدیم که اگر اهداف اقتصادی را به این منبع گره بزنیم موفق خواهیم شد و عرصه اقتصادی نیز به یک عرصه تربیتی تبدیل خواهد شد. همان‌گونه که در خراسان رضوی که از برکت وجود امام رضا(ع) بهره‌مند شده‌ایم، امیدوارم در اتصال به ائمه اطهار مشمول عنایت آن حضرت شویم.

استاندار خراسان رضوی گفت: مفتخریم که در خدمت به تک تک زائران امام رضا(ع) این برنامه را در دستور کار خود قرار دهیم. همچنین خوب است که هنرمندان با استفاده از هنر خود ابزار اتصال به امام رئوف را فراهم کنند.

افتتاحیه بیستمین جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا(ع) آغاز شد

تقدیر از خادمان فرهنگ رضوی

در این مراسم که با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن ناظم، وزیر فرهنگ کشور عراق، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، مالک رحمتی، قائم‌مقام آستان قدس رضوی و محمودرضا برازش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، برگزار شد، از حسین‌علی مصدق‌زاده، هنرمند هنرهای تجسمی و کاشی‌کار صحن‌های حرم مطهر رضوی، حرم حضرت علی(ع) در نجف و حرم حضرت معصومه(س)، سید حسن صفاریان فعال مدیریت توسعه زیارت، محمدناصر آئینه‌چیان، معمار حرم مطهر رضوی، علی خوش‌چهره، مداح، منصور انوری، نویسنده بلندترین رمان رضوی تحت عنوان از عشق‌آباد تا عشق‌آباد، جلیل عرفان‌منش، فیلمنامه‌نویس و پژوهشگر تاریخ و حسن روح‌الامین، نقاش، به عنوان خادمان برگزیده فرهنگ رضوی سال ۱۴۰۱ در داخل کشور تقدیر به عمل آمد.

همچنین در بخش خادمان برگزیده بین‌الملل فرهنگ رضوی از الشیخ جاسم عباس الدراجی، مدیر حوزه علمیه معارف اسلامی امام رضا(ع) در استان میسان عراق، جعفر العادل ادیب زندی، خبرنگار تلویزیون کربلا، حجت الاسلام عباس حسن‌زاده، رئیس شورای عالی قرآنی افغانستان، حجت‌الاسلام شیخ محمد جباتی، شاعر اهل کشور مالی آفریقا، حجت‌الاسلام ابومهدی انواری، رئیس انجمن اهل بیت در منطقه میندانائو فیلیپین، شیخ سلطان علیزاده، امام جماعت مسجد بزرگ بزونا کشور آذربایجان و عضو اداره مسلمانان قفقاز، عبدالعزیز تقی اشکنانی، فعال کویتی در زمینه وقف و نذرو حجت الاسلام شیخ زاهد حسین، واقف رضوی در کنگو تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم از تابلوی نقاشی نماز باران اثر حسن روح‌الامین نیز در حرم مطهر رضوی رونمایی شد.

افتتاحیه بیستمین جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا(ع) آغاز شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha