• یکشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401032215284
  • خبرنگار : 50378

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی:

جذب زائر و گردشگر در مشهد بر اساس ملاک‌های دینی باشد

جذب زائر و گردشگر در مشهد بر اساس ملاک‌های دینی باشد
عکس آرشیوی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: انتظار داریم جامعه حرفه‌ای هتلداران و دفاتر خدمات مسافرتی در جذب گردشگر و زائر به ملاک‌های دینی توجه بیشتری داشته باشند و لازم نیست هنگام مراجعه زائر به مشهد دنبال خدمات بی‌ارزش بود.

غلامعلی صادقی امروز در مراسم افتتاح شعبه همیاران صلح توسعه حل اختلاف استان که با حضور فعالان و دست‌اندرکاران حوزه گردشگری استان در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شما که خادمان زوار هستید، اتاق فکری با محوریت خودتان برای بهره‌برداری بیشتر از فرصت خدمت به زائران و بهره‌مندی مشهد و استان تشکیل دهید؛ ما نیز در کنار شما خواهیم بود و به شما کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: معتقدم شما حاضران به عنوان هتلداران و مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی می‌توانید سرمایه عظیم داخلی و خارجی را برای مشهد جذب کنید که این نقدینگی، اشتغال، ازدواج، سلامت و امنیت را در پی خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه آنچه توان داریم، پای کار می‌آوریم، به شرط آن‌که آنچه شما نیز در توان دارید، انجام دهید، اضافه کرد: انتظار ما این است که جامعه حرفه‌ای هتلداران و دفاتر خدمات مسافرتی بهتر از گذشته برنامه‌ریزی کنند و جذب گردشگر و زائر را با رعایت ملاک‌های دینی انجام دهند. لازم نیست هنگامی که زائر به مشهد می‌آید، دنبال خدمات بی‌ارزش باشیم.

وی تصریح کرد: زمینه مشهد زیارت است و باید صنعت گردشگری حول زیارت را متفاوت از گذشته پیگیری کنیم. حتی با نگاه اقتصادی هم اگر برای جوان مشهدی یا خراسانی شغل ایجاد کنیم، امام رضا(ع) خوشحال می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تاکید کرد: راه‌اندازی شعبه همیاران صلح توسعه حل اختلاف خراسان رضوی برای تقویت فعالان صنعت گردشگری، هتلداری و دفاتر خدمات مسافرتی است چرا که اختلافات در این جامعه بزرگ طبیعی است.

صادقی با اشاره به توان هتلداران و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی گفت: شما خادمان زوار حضرت رضا(ع) هستید و اگر بدترین اتفاق و اختلاف را به شما واگذار کنیم، می‌توانید آن را رفع کنید چون اختلافات شدیدی را که ضابط، قاضی، وکیل و کارشناس نتوانسته، شما حل و فصل کرده‌اید. شما از وقت، آبرو و زندگی خود گذشته‌اید اما اختلاف را حل و فصل کرده‌اید.

افزایش شعبه‌های همیاران صلح به ۸۰۰ شعبه

محمود رفسنجانی، معاون قضائی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و رئیس توسعه حل اختلاف استان نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر ۴۵۰ شعبه حل اختلاف در حال فعالیت داریم و تلاش می‌کنیم شعبه‌های همیاران صلح را به ۸۰۰ شعبه افزایش دهیم.

وی با اشاره به عملکرد همیاران صلح در سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۱۸ هزار و ۳۴۴ پرونده به همیاران صلح ارجاع شده که ۱۱ هزار و ۸۶۰ پرونده آن مختومه شده است. تعداد ۶۶۲۰ پرونده تقریبا معادل حدود ۵۰ درصد پرونده‌های مختومه با سازش و صلح مختومه شده است.

فعالیت در دفاتر خدمات مسافرتی مبتنی بر جلب رضایت مسافر است

سعید ولی‌زاده، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی نیز عنوان کرد: در خراسان رضوی بیش از ۵۰۰ شرکت و دفتر خدمات مسافرتی فعالیت دارند که پس از تهران بیشترین تعداد را ما به خود اختصاص داده‌ایم.

وی با بیان اینکه کمیته حل اختلاف و سازش از بدو تاسیس انجمن فعال بوده، افزود: فعالیت همکاران در این کمیته همواره مبتنی بر جلب رضایت مسافر و زائر است؛ به گونه‌ای که با داشتن رضایت فرد برای نوبت دیگر باز هم به همان دفتر و شرکت خدمات مسافرتی مراجعه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha