• یکشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401032215401
  • منبع : نمایندگی اردبیل

نایب رئیس مجلس:

تکمیل راه آهن اردبیل ۲۰۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز دارد

تکمیل راه آهن اردبیل ۲۰۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز دارد

ایسنا/اردبیل نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل پروژه راه آهن اردبیل – میانه ۲ هزار میلیارد تومان منابع جدید می‌خواهد.

علی نیکزاد شب ۲۱ خرداد در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: دولت باید ریل توسعه کشور را تغییر بدهد چرا که با وضعیت موجود عدالت اجتماعی در توسعه استان‌ها مورد غفلت و بی‌توجهی جدی است.

وی تصریح کرد: با حذف ارز ترجیحی توزیع منابع کشور باید به شکل صحیح و درست اتفاق بیفتد و انتظار می‌رود راه آهن اردبیل – میانه با پیشرفت ۹۰ درصد تا آخر سال افتتاح شود که امیدواریم دولت به این وعده خود عمل کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ماده ۵۶ تأخیر و تعللی جدی دارند که وزیر اقتصاد و دارایی باید با رفع این نقیصه، به بانک‌ها دستور پرداخت سریع این منابع را با هدف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نظیر راه آهن اردبیل- میانه و محور اردیل – سرچم بدهد.

نیکزاد با انتقاد از برخی وزرا و معاونان وزرا در بی‌توجهی به طرح‌های مصوب افزود: قرار بود عملیات انتقال خط جدید گازرسانی به استان با گذر به منطقه مغان انجام شود که هنوز وزارت نفت در این زمینه اقدام عملیاتی انجام نداده است.

وی ضرورت پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مصوب را در سفر رئیس جمهور برای حمایت از واحدهای تولیدی یادآور شد و خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی باید اعلام کند که از محل تسهیلات دامدار کارت که برای کشور ۲۰ هزار میلیارد تومان مصوب شده، چه میزان پرداختی را داشته است.

نیکزاد به جایگاه استان اردبیل در نشر مذهب تشیع و مدیریت یکپارچه اداره کشور اشاره کرد و ادامه داد: وجود ۷۰ هزار بیکار در این استان در شأن پیشینه ارزشمند دارالارشاد نیست و باید هر چه سریعتر با توسعه فضاهای اشتغال مشکلات و نارسایی‌ها رفع شود.

وی از صاحبان بنگاه‌های اقتصادی به عنوان افسران جنگ اقتصادی یاد کرد و گفت: این افسران جنگ اقتصادی دنبال اقتصاد رانتی، فساد و دلالی نیستند بلکه سعی می‌کنند از کارگران و نیروی کار مجرب حمایت کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضرورت پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش در قالب منابع مصوب سفر رئیس جمهور را یادآور شد و افزود: امیدواریم منابع ۱۰ هزار میلیارد تومانی بنگاه‌های اقتصادی هر چه سریعتر پرداخت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha