• یکشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401032215494
  • خبرنگار : 50182

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

دبیرخانه پشتیبانی از تعامل فرهنگی ایران و عراق در کرمانشاه تشکیل شود

دبیرخانه پشتیبانی از تعامل فرهنگی ایران و عراق در کرمانشاه تشکیل شود

ایسنا/کرمانشاه دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بر لزوم تشکیل دبیرخانه پشتیبانی از تعامل فرهنگی ایران و عراق در کرمانشاه تاکید کرد.

سیدمجید امامی در جلسه امروز (22 خرداد) شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با اشاره به فرهنگ زیبای این استان، گفت: کرمانشاه رنگین کمانی از فرهنگ، تاریخ و میراث ملموس و ناملموس است.

وی افزود: متاسفانه همه ما از این گنجینه های با ارزش غفلت کرده ایم و این وظیفه شورای فرهنگ عمومی است که آنها را احیا کند.

امامی با اشاره به دو وظیفه مهم شورای فرهنگ عمومی گفت: فهم و حفظ اصالت ها و کشف و مدیریت تغییرات دو وظیفه مهم شوراهای فرهنگ عمومی در سراسر کشور است که باید سرلوحه کار این شوراها قرار گیرد.

وی افزود: در پی هجمه فرهنگی دشمن، فرهنگ ما در تمام زمینه ها از غذا و لباس گرفته تا ساختمان و ...در حال تغییر است و متاسفانه غفلت ما نیز به این مسئله دامن زده است.

این مسئول تصریح کرد: در حالیکه حدود 16 دستگاه متولی امورات فرهنگی هستند، اما متاسفانه آنطور که باید نتوانسته ایم کارهای فرهنگی اساسی انجام دهیم و باید همه به این درک برسیم که نباید اسم دستگاه مطرح باشد و باید در کنار هم  و به اسم نظام و شهدا کار فرهنگی انجام دهیم.

امامی تاکید کرد: اگر دستگاه ها در کنار هم قرار گیرند شاهد هم افزایی و کارایی چند برابری در فعالیت های فرهنگی آنها خواهیم بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور همچنین با اشاره به مرز طولانی و مشترک کرمانشاه با کشور عراق گفت: این همسایگی فرصت خوبی است که بتوانیم روی وجوهات مشترک فرهنگی کار کرده و حتی زمینه رونق اقتصاد فرهنگ را فراهم کنیم.

وی افزود: با توجه به موقعیت استان کرمانشاه باید دبیرخانه پشتیبانی از تعامل فرهنگی ایران و عراق را در کرمانشاه تشکیل دهیم و بتوانیم در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی کار کنیم.

امامی به برخی اولویت های کاری شورای فرهنگ عمومی کشور هم اشاره کرد و افزود: برنامه هایی برای افزایش نشاط اجتماعی و کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها در اولویت کار داریم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: در حال حاضر مهاجرت اختاپوسی است که از شش دهه گذشته روی کشور افتاده جمعیت شهرها را به 70 درصد و روستاها را به 30 درصد رسانده و بسیار فاجعه آمیز است که جمعیت تولید کننده کشور اینقدر کاهش یابد.

امامی از حجاب و عفاف هم به عنوان یکی دیگر از اولویت های شورای فرهنگ عمومی کشور یاد کرد و افزود: در این زمینه راهکارهای مختلفی وجود دارد و باید استان ها در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

وی افزود: از جمله اقداماتی که در استانی مانند کرمانشاه در بحث حجاب و عفاف می توان انجام داد گفتمان سازی مزیت های حجاب در فضای رسانه است و باید به سمت گفتمان حیا و آرامش خانواده پیش بریم.

امامی گفت: از طرفی استان می تواند از 30 برند معروف پوشاک در حوزه حجاب هم استفاده کند و این برندها را به استان دعوت کند که اولویت ها آنها هم ارائه محصولات حجاب با قیمت ارزان است.

این مسئول گفت: همچنین مسئولان استان می توانند مراکزی را در سطح پارک ها و نقاط مختلف شهر برای عرضه لباس حجاب اختصاص دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha