• دوشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۱۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401032315696
  • خبرنگار : 50491

واکنش رئیس شورای کار گلستان به ضرب‌وشتم کارگر شهرداری؛

برخی مدیران، کارگران را وارد جنگ فرسایشی می‌کنند/جای خالی شورای کار در شهرداری علی‌آبادکتول

برخی مدیران، کارگران را وارد جنگ فرسایشی می‌کنند/جای خالی شورای کار در شهرداری علی‌آبادکتول

ایسنا/گلستان رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گلستان گفت: برخی از مدیران، مدیران عامل و پیمانکاران با روش‌های ضدکارگری، کارگران را از نظر روانی وارد یک جنگ فرسایشی می‌کنند.

روح‌الله تجری امروز در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به حادثه ضرب و شتم کارگر شهرداری علی‌آبادکتول گفت: سلامت روان کارگران از جمله مواردی است که کمتر مورد توجه و بررسی قرار گرفته این در حالی است که سلامت روان نه تنها بر رفتار کاری تاثیرگذار است بلکه آثارغیرقابل انکار آن بر میزان و کیفیت تولیدات یا خدمات ارائه شده توسط کارگران نیز قابل مشاهده است.

 وی با بیان اینکه هر چقدر شرایط، نوع کار و برخورد رفتاری با کارگران سخت تر باشد به دنبال آن تاثیرات آسیب‌زاتری بر سلامت جسمی و روحی آنان خواهد داشت، افزود: برخی از مدیران، مدیران عامل و پیمانکاران با روش‌های ضدکارگری، کارگران را از نظر روانی وارد یک جنگ فرسایشی می‌کنند و متاسفانه نتیجه آن به حوادث تلخی مانند خودسوزی کارگر دخانیات استان می‌انجامد و یا کارگر شهرداری علی‌آبادکتول که به احقاق حقوق خود مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گلستان با طرح این پرسش که مدیران چه اقداماتی باید انجام دهند که کارگر از لحاظ روحی و روانی در شرایط ایده آل قرار گیرد، بیان کرد: مدیر همیشه باید در دسترس باشد تا کارگر بتواند به راحتی با او درد و دل کند که اگر اینطور بود این دو مورد اخیر برای کارگران گلستانی بوجود نمی آمد، از طرفی مدیر یا پیمانکار باید کرامت و منزلت کارگر را حفظ کند.

تجری با بیان اینکه مدیران و پیمانکاران باید حقوق کارگران را به موقع پرداخت کنند نه اینکه چند ماه تاخیر در پرداخت حقوق باشد، خاطرنشان کرد: اگر حقوق کارگران به موقع پرداخت می‌شد شاهد چنین اتفاقی در شهرداری علی‌آبادکتول نبودیم.

وی اضافه کرد: اگر در مجموعه شهرداری، پیمانکاران و نیروهای خدماتی شهرداری علی‌آبادکتول شورای اسلامی کار وجود داشت دیگر کارگر مجبور نیست خودش به دنبال حق و حقوقش برود بلکه نماینده‌های آنها پیگیر امورات و طلب آنها می‌شدند. چون شورای اسلامی یک مرجع کاملا قانونی است که وظیفه مطالبه گری را برعهده دارد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۳ ۰۹:۲۲

کلا شورا های کارگری فقط یه چیز فرمالیته هستند نه خبری از استقلال شورا ها هست تو شرکت ها و نه قدرتی برای حمایت و عدالت مثل همه امور کشوری یه بخش فرمالیته بدون کنترل نظارت خارجی