• سه‌شنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401032416634
  • خبرنگار : 50037

فروش ساندویچ و بستنی در همدان فرقی نکرده است

فروش ساندویچ  و بستنی در همدان فرقی نکرده است

ایسنا/همدان رئیس اتحادیه فروشندگان ساندویچ و بستنی همدان گفت: قیمت شیر، شکر، روغن و نان ساندویچ در گران شدن ساندویچ و بستنی تاثیر داشته اما میزان فروش ساندویچی‌ها و بستنی فروشی‌های همدان فرقی نکرده و میزان خرید مردم مانند قبل است.

علیرضا مظاهری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:در حال حاضر تعداد ۴۲۰ واحد ساندویچی و بستنی فروشی دارای پروانه کسب  در همدان فعالیت دارند که این تعداد واحد برای ۳ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه اکثریت بستنی فروشی‌ها خود دارای تولید بستنی نیز هستند، تصریح کرد: گران شدن شیر و شکر موجب گرانی بستنی بوده و تاحدودی فروش بستنی فروشی‌ها کاهش داشته اما این کاهش چندان نیست و با قبل فرقی ندارد.

مظاهری با اشاره به اینکه گرانی روغن و نان ساندویچ هم موجب کاهش فروش ساندویچی‌ها بوده اما این کاهش مشتری چندان نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گرانی مواد اولیه بستنی و گرانی روغن و نان ساندویچ از مهمترین مشکلات واحدهای‌ بستنی فروشی‌ و ساندویچی‌های همدان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت در این صنف تاثیر داشته اما اگر بیش از این افزایش قیمت داشته باشیم، دیگر از سوی مردم تقاضا  برای خرید بستنی و ساندویچ کاهش خواهد داشت، یاد آور شد: بستنی یک کالای تفننی است و مثل برنج و نان نیاز اساسی مردم محسوب نمی‌شود و در صورت گرانی مردم آن را  از سبد خریدهای تفننی خود حذف خواهند کرد و نمی‌خرند و این امر در کسادی بازار صنف ما قطعا تاثیر گذار خواهد بود.

وی از تعطیلی سه تا چهار واحد بستنی فروشی و ساندویچی‌ در دوماه گذشته در شهر همدان  خبر داد و تاکید کرد: مردم باید اطلاع داشته باشند که از مغازه یا کافه‌هایی که پروانه کسب دارند، بستنی یا آبمیوه خریداری کنند. مردم نباید از مکان‌هایی که پروانه کسب در محل کارشان نصب نیست، خرید کنند. چون ما هیچ تضمینی برای آنها از نظر قیمت و آلودگی موادغذایی نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha