• سه‌شنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401032416637
  • خبرنگار : 50491

شهردار گنبدکاووس خبر داد

گنبدکاووس میزبان نخستین جشنواره ملی سازه‌های آجری/ ثبت جهانی بارگاه قابوس‌بن وشمگیر

گنبدکاووس میزبان نخستین جشنواره ملی سازه‌های آجری/ ثبت جهانی بارگاه قابوس‌بن وشمگیر

ایسنا/گلستان شهردار گنبدکاووس از برگزاری نخستین جشنواره ملی سازه های آجری در مهرماه امسال در این شهرستان خبر داد.

سید علی اصغر موسوی در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا بستر برای پذیرایی گردشگران داخلی و خارجی به جهان شهر و شهر تاریخی گنبدکاووس فراهم شود.

وی از برگزاری جشنواره سازه های آجری در گنبدکاووس خبر داد و افزود: نخستین سمپوزیوم ملی آجر در مهر ماه امسال با حضور هنرمندان رشته هنرهای تجسمی در گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

شهردار گنبدکاووس اضافه کرد: در قالب این جشنواره هنرمندان هنر تجسمی در بازه دو هفته ای در گنبدکاووس حضور دارند و آثاری را از جنس آجر در بوستان ها و مکان های عمومی شهر خلق می کنند و آثار ایجاد شده در آن نقطه به یادگار می ماند.

 شهردار گنبدکاووس به روز ملی گنبدکاووس اشاره کرد و ابراز داشت: از دهم تا ۱۴ تیر ماه همزمان با روز دهیاری ها و شهرداری ها به عنوان روز ملی گنبدکاووس نامگذاری شده که در به مناسبت این روز برنامه های متنوعی در شهرستان برگزار خواهد شد.

موسوی مهم ترین راه توسعه شهر گنبدکاووس را برجسته سازی مفاخر شهری برشمرد و تصریح کرد: گنبدکاووس به عنوان شهر قدیمی جرجان دوران طلایی خود را در سده چهارم و سوم هجری گذرانده و در آن زمان دانشمندان بسیار زیادی را در دل خود جای داد و از این شهر به سایر بلاد اسلامی صادر کرد که از جمله آنها ابوسهل جرجانی است که استادِ ابوعلی سینا بوده است.

 وی با بیان اینکه درصدد هستیم تعدادی از مفاخر شهرستان گنبدکاووس را ثبت جهانی کنیم، یادآور شد: در همین راستا در مهر ماه همایشی با حضور مورخان برجسته کشور و مهمانانی از یونسکو بارگاه عنصر المعالی کیکاووس بن وشمگیر ثبت جهانی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha