• چهارشنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401032518021
  • خبرنگار : 50513

استاندار زنجان:

مهم‌ترین مسئله، بازگشت واحدهای تعطیل به چرخه تولید است

مهم‌ترین مسئله، بازگشت واحدهای تعطیل به چرخه تولید است

ایسنا/زنجان استاندار زنجان مهم‌ترین مسئله، بازگشت واحدهای تعطیل به چرخه تولید به شکل‌های مختلف است و نهضتی در این زمینه در سطح کشور راه افتاده و اخیراً نیز چند بنگاه اقتصادی توسط معاون اول رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

محسن افشارچی ظهر امروز (۲۵ خردادماه) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان، اظهار کرد: فعالیت واحدهای صنعتی سبب پایداری تولید و ایجاد اشتغال می‌شود و سبب می‌شود تا تولید از رونق نیفتد؛ لذا در این رابطه برای رفع مشکلات واحدها اگر نیاز باشد با دستگاه‌های مختلف رایزنی می‌کنیم تا به رونق تولید کمک کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از واحدها خودشان در تعطیلی آن واحد مقصر هستند اما در برخی موارد نیز به واحدهای تولیدی، ظلم شده است، تصریح کرد: در چنین مواردی باید به دنبال راه‌حل بود تا هم مشکل مربوطه رفع شود و هم از هدررفت سرمایه جلوگیری شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه مشکلات ۶۲ واحد تولیدی استان زنجان بررسی می‌شود گفت: مهم‌ترین مسئله، بازگشت واحدهای تعطیل به چرخه تولید به شکل‌های مختلف است و نهضتی در این زمینه در سطح کشور راه افتاده و اخیراً نیز چند بنگاه اقتصادی توسط معاون اول رئیس‌جمهوری افتتاح شد. هدف از تشکیل این جلسه نیز تسهیل در رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای کمک به رونق تولید است.

این مسئول با تاکید بر اینکه وظیفه این کارگروه و اعضای آن تسهیل در رفع مشکلات است، خاطرنشان کرد: واحد تولیدی و مجتمع عظمی در استان بوده که بیش از یک دهه قبل، مشکل ورشکستگی داشت اما امروز به همت این کارگروه از هر شش ماه، یک محصول جدید تولید می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه گفت: درخواست ما این است که مصوبه شورای تامین استان به عنوان مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز محسوب شود تا واحدها در این زمینه دچار مشکل نشوند.

ناصر فغفوری با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی فعال که دارای بدهی معوقه و یا چک برگشتی هستند در تمدید کارت بازرگانی و سایر موارد به مشکل می‌خورند، افزود: مشکلات مذکور با تصویب در شورای تامین استان به بانک مرکزی ارسال می‌شد تا واحدها با مشکل مواجه نشوند.

وی با اشاره به اینکه تمدید کارت بازرگانی چنین واحدها با مصوبه شورای تامین استان قابل اقدام است، ابراز کرد: دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که علاوه بر مصوبه شورای تامین، مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز برای تمدید کارت‌های بازرگانی مورد نیاز است.

این مسئول با بیان اینکه ۴۲ هکتار در شهرک صنعتی ناجی (صنایع‌دستی مس) آماده فروش است، اظهار کرد: علی‌رغم تذکرات، خرید و فروش زمین خارج از این محدوده نیز اتفاق می‌افتاد که پرونده تشکیل شده و از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌شود، ضمن اینکه شهرک صنعتی ناجی برای فعالیت صنایع‌دستی مس بوده و امکان صدور مجوز برای صنعت دیگری وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha