• پنجشنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401032618302
  • خبرنگار : 50534

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان:

فریضه جهاد به خواص الهی اعطا می‌شود

فریضه جهاد به خواص الهی اعطا می‌شود

ایسنا/زنجان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: فریضه جهاد به هر ملت یا شخصی اعطا نمی‌شود، مگر افردی که از خواص و اولیای الهی باشند.

اسدالله بادمچیان شب گذشته (۲۵ خردادماه) در یادواره شهدای موتلفه اسلامی در زنجان با بیان اینکه شهادت و مجاهدت در راه خدا به خواست خداوند است، اظهار کرد: خدای متعال به انبیا، صدقین، مجاهدین و صالحین انعام شهادت می‌دهد.

وی در خصوص اینکه امام (ره) در سال ۴۲ فرمودند اسلام در خطر است، افزود: قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ که تمام شد عده‌ای از متدینین و چهره‏‌های موجه بازار تهران به این نتیجه رسیدند که مبارزه سیاسی با رژیم شاه بی‌فایده است، از همین رو نیز گروهی شامل حاج صادق امانی، حاج مهدی عراقی، حبیب‌الله عسکراولادی و ... دست به ترکیب و تلفیق شش هیئت مذهبی مهم و دارای گرایش سیاسی از میان هیئت‌‏های عزاداری سنتی تهران زدند که نتیجه آن، پدید آمدن سازمان یا گروه هیئت‏‌های مؤتلفه اسلامی با خط‌مشی مسلحانه بود.

این فعال سیاسی با اشاره به تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه، اضافه کرد: در پی اعتراض حضرت امام خمینی (ره) به تصویب لایحه کاپیتولاسیون در ۲۱ مهر ۴۳ در مجلس که اعتراضات مردمی و بسیاری از دیگر روحانیون معروف را به همراه داشت، ایشان به ترکیه و سپس نجف، تبعید شدند و یاران مؤتلفه، پس از کسب اجازه از شورای روحانیت مراجع برای اقدام به اجرای حکم شرع، تصمیم به ترور انقلابی حسنعلی منصور نخست‌وزیر سر سپرده شاه مخلوع گرفتند که برای تصویب و اجرای قانون کاپیتولاسیون تلاش زیادی از خود نشان داده بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با نکوداشت یاد و خاطره شهدای متولفه اسلامی، بیان کرد: در ارتباط با ترور منصور در سال ۴۴ چهار نفر از اعضای موتلفه اعدام شدند و شش نفر دیگر به زندان ابد محکوم شدند اما همه این اقدامات منجر به پیروزی انقلاب و برگزار نشدن لایحه کاپیتولاسیون شد.

بادامچیان با بیان اینکه شاه یک بازیچه برای آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بود، اذعان کرد: هدف آنان براندازی اسلام بود؛ چراکه آنان از قدرت قرآن و مسلمان واهمه داشتند که امام (ره) با رهبری مقتدرانه و با پیشوانه مردم و روحانیت نقش آنان را بر آب کرد.

وی با اشاره به چهار سال مبارزه از سال ۴۱ تا ۴۴ با حمایت مردم، روحانیت و موتلفه اسلامی، ابراز کرد: شهدای موتلفه اسلامی نقش مهمی در آگاه‌سازی مردم داشتند ترور منصور، نخست‌وزیر وقت به نوعی اجرای حکم قانونی و الهی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha