• پنجشنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401032618593
  • خبرنگار : 50037

فوت و نابینایی ۳ اسدآبادی بر اثر مسمومیت با متانول

فوت و نابینایی ۳ اسدآبادی بر اثر مسمومیت با متانول

ایسنا/همدان رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از فوت و نابینایی ۳ فرد اسدآبادی بر اثر مسمومیت با متانول (الکل صنعتی) خبر داد.

به گزارش ایسنا، ایرج صالحی پنجشنبه ۲۶ خرداد در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷ تفر بر اثر مصرف الکل متانول دچار مسمومیت شده‌اند که از این تعداد بیماران یک نفر فوت، دو نفر دچار نابینایی و یک نفر نیز دچار عوارض کلیوی و دیالیز شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته یکی از افراد مسموم شده با الکل متانول ۳۵ ساله بود که به دلیل تاری دید و سردرد شدید به استان اعزام شد، تصریح کرد: از ابتدای سال با توجه به افزایش مسمومیت‌ با متانول در شهرستان به این امر مشکوک شدیم و سیستم‌های امنیتی و نظارتی را نسبت به این موضوع هوشیار کردیم که با پیگیری دستگاه اطلاعاتی فرد توزیع کننده شناسایی و دستگیر شد.

صالحی یاد آور شد :مسمومیت این افراد با الکل متانول به حساب مصرف مشروبات الکلی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی ساختمان دانشکده پرستاری اسدآباد گفت:تاکنون برای این پروژه افزون بر ۹ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل به اعتباری افزون بر ۲۴ میلیارد تومان نیز نیاز دارد.

اختصاص ۳۳ و نیم میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان امیرالمؤمنین اسدآباد 

صالحی همچنین از اختصاص ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث بیمارستان امیرالمؤمنین اسدآباد خبر داد و یاد آور شد:  برای اخذ اعتبارات هر ساله  مجوز کمیسیون ماده ۲۳ پروژه بیمارستان امیرالمؤمنین اخذ  و اصلاح سند آن انجام  شده و شرکت مادر تخصصی ساخت این طرح را برعهده دارد و مناقصه را نیز برگزار و مشاور طرح انتخاب شده است.

وی با اشاره به  اینکه مجوز  تخریب  ساختمان بیمارستان قدیم امیر المومنین نیز اخذ شده بیان کرد:در حال حاضر برای آغاز به ساخت پروژه  ساختمان جدید بیمارستان امیرالمؤمنین در حال تخلیه تجهیزات ساختمانی قبل این بنا هستیم .

جای بیمه در خدمات دندان پزشکی خالی است

رئیس دانشکده علوم‌پزشکی اسدآباد در ادامه با اشاره به  هزینه‌های بالای دندان پزشکی بیان کرد:متاسفانه جای بیمه در خدمات دندان پزشکی خالی است و در این  رابطه برای توجه هر بیشتر به مراقبت و بهداشت دهان و دندان تحت پوشش  بیمه قرار گرفتن خدمات دندان پزشکی ضرورت بسیاری دارد.

صالحی در رابطه با کلینیک دندانپزشکی اسدآباد اظهار کرد: در حال حاضر این کلینیک فعال بوده و برای ارتقاء هر چه بیشتر خدمات این کلینیک پیگیری برای اخذ دو دستگاه رادیوگرافی دندان انجام شده که به زودی تحویل شهرستان داده می‌شود.

وی افزود:با فعال تر شدن هر چه بیشتر این کلینیک بر آن هستیم تا با تعرفه دولتی تا جایی که بیمه اجازه دهد پرکردن دندان،کشیدن دندان  و ایمپلنت بویژه برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد انجام شود.

صالحی یاد آور شد :در حال حاضر  علاوه بر کلینیک دندان پزشکی بیمارستان قائم در درمانگاه بهداشتی دانشکده علوم پزشکی  نیزکشیدن دندان، تشخیص و پیشگیری نیز انجام می گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha