• جمعه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401032719034
  • خبرنگار : 50416

ونزوئلا روزی حیاط خلوت آمریکا بود، امروز حیاط امن برای سرمایه گذاری جمهوری اسلامی است

ونزوئلا روزی حیاط خلوت آمریکا بود، امروز حیاط امن برای سرمایه گذاری جمهوری اسلامی است

ایسنا/همدان امام جمعه ملایر با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور ونزوئلا به ایران، مطرح کرد: کشور ونزوئلا که روزی حیاط خلوت آمریکا و کشورهای غربی بود، امروز حیاط امنی برای سرمایه گذاری جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های نماز جمعه ۲۷ خرداد ماه ملایر به سفر اخیر رئیس جمهور کشور ونزوئلا به ایران اشاره و اظهار کرد: عقد قراردادهای خوبی با این کشور، نشان دهنده قدرت سیاست خارجی و دیپلماسی وزارت امور خارجه است.

برقراری همچنین با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به کشور هندوستان و استقبال گرم مردم و مسئولان این کشور از او، مطرح کرد: با توجه به احتیاج شدید هندوستان به نفت ایران، ارتباط و تعامل با این کشور و دیگر کشورهای همسایه، رشد اقتصادی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم بجای اینکه کشور را معطل مذاکرات کند به دنبال خنثی سازی تحریم‌هاست، گفت: تا بحال رژیم صهیونیستی هزاران بار از ایران جراحت دیده است و بداند که مانند شکست در جبهه مقاومت، علاوه بر شکست در سیاست "هزار ضربه چاقو"، ضربات کاری تر را متحمل خواهد شد.

وی تاکید کرد: کشور ونزوئلا که روزی حیاط خلوت آمریکا و کشورهای غربی بود، امروز حیاط امنی برای سرمایه گذاری جمهوری اسلامی است.

برقراری در بخش دیگری با اشاره به روز جهانی مبارزه با بیابان زایی، خواستار همتی جهادی در این راستا شد و مطرح کرد: اگر اهتمام دست اندرکاران مبارزه با بیابان زایی جدی بود، در حال حاضر شاهد وجود ریزگردها در کشور نبودیم.

امام جمعه ملایر در بخش دیگری ابراز امیدواری کرد: سازمان جهاد کشاورزی در زمینه تولید غلات، پروتئین و لبنیات کشور را به خود کفایی برساند.

برقراری با بیان اینکه کشور ظرفیت رسیدن به خودکفایی در زمینه تولیدات کشاورزی را دارد، افزود: اگر مبارزه با بیابان زایی جدی گرفته شود، بعید نیست که علاوه بر تامین بازار داخلی غلات، صادرات نیز داشته باشیم.

وی در بخش دیگری تغییر کاربری زمین های کشاورزی را اجحاف در حق سرمایه های ملی کشور دانست و خواستار اقدام اصولی و جهادی مسئولان با همکاری مردم در این زمینه شد.

وی از متصدیان فرهنگی شهرستان خواست که تدابیر مناسبی نسبت به فضای فرهنگی بیندیشند و تاکید کرد: در این حوزه وضع خوبی نداریم و اقدامات انجام شده، اقدامات بازدارنده  و موثری نیست.

امام جمعه ملایر خواستار انجام اقدامات بازدارنده در مورد وضعیت پوشش ها، اختلاط در پارک ها و سگ گردانی برخی افراد در فضاهای عمومی شد و افزود: وضعیت حال حاضر مناسب و در خور شان شهرستان نیست.

برقراری با اشاره به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۰، او را چهره ای جهانی در عرصه جهاد دانست و گفت: دکتر چمران یک مجاهد خستگی ناپذیر و فی سبیل الله بود و ضروری است که تفکر او بعنوان تفکر بسیجی و تفکر اسلام ناب، در محیط های دانشگاهی احیا شود.

امام جمعه ملایر همچنین با اشاره به هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بهشتی، تصریح کرد: شهید بهشتی مظلومانه زیست، مظلومانه به شهادت رسید و مظلومانه جاودانه شد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از دادستانی و فرماندار ویژه ملایر بابت ورود به مسئله اجاره بهای مسکن و مبارزه با قاچاق کالا به ویژه قاچاق آرد، اظهار کرد: این اقدام حمایت از مردم و مستاجران و کوتاه کردن دست سودجویان در بازار مسکن را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه طبق آیات قرآن تقوا شامل تقوای اعتقادی، عبادی و مالی است، گفت: یکی از مصادیق تقوای مالی پرهیز از اسراف است.

برقراری ادامه داد: اینکه خانواده یک متوفی متحمل هزینه های اضافی برای مراسمات ختم شوند، اسراف را نیز به دنبال دارد.

برقراری تکلیف، صحت، قبولی و کمال اعمال را چهار مرحله از دین برشمرد و گفت: صحت اعمال به معنای انجام صحیح عمل طبق دستورات خداوند است.

وی با بیان اینکه ممکن است صحت عمل رعایت شود اما عمل قبول واقع نشود، افزود: برای انجام همه واجبات دینی، قبولی عمل مهم تر و بالاتر از صحت عمل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha