• جمعه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401032719055
  • منبع : نمایندگی قزوین

امام جمعه قزوین مطرح کرد

استفاده بهینه از دشت قزوین برای تولید محصولات راهبردی

استفاده بهینه از دشت قزوین برای تولید محصولات راهبردی

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین گفت: امیدواریم مسئولان استان قزوین، استفاده از ظرفیت دشت حاصلخیز قزوین را برای ارتقای تولید جدی‌تر بگیرند. با مدیریت درست و جلوگیری از سوءاستفاده منفعت‌طلبان می‌توان در شرایط بحران آب تولیدات کشاوزی را مدیریت کرد تا جایی که استان قزوین در تولید محصولات راهبردی و دارای اولویت در کشور به صورت برجسته دیده شود.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ در مسجد النبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مناسبت‌های هفته پیش رو، تشکیل جهاد سازندگی است، همه ما امروز اهمیت کشاورزی را بیشتر از گذشته می‌دانیم، امروز دنیا در رقابتِ جمع‌آوری گندم از کشورهای مختلف است.

وی افزود: هر کشوری می‌خواهد تا جایی که ممکن است گندم جمع‌آوری و ذخیره کند، همچنین همه متوجه موضوع کم‌آبی هستیم، در این شرایط باید خود را آماده کنیم تا با کمترین آب بیشترین استفاده را از خاک، زمین، بذر و کشت و کار داشته باشیم و از دشت قزوین برای افزایش تولید گندم و محصولات راهبردی به صورت بهینه استفاده کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: بنابراین موضوع کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و دولت این دغدغه را دارد که در کشاورزی به خودکفایی برسیم، زیرا دولت ما دولتی است که باور کرده با اعتماد به مردم و استفاده از امکانات داخلی پیشرفت حاصل می‌شود و ما نمی‌خواهیم دست تکدی به سوی کشورهایی مثل آمریکا دراز کنیم که خودشان در حال افول و اضمحلال هستند و تا توانسته‌اند با ما دشمنی کرده‌اند، ما نمی‌توانیم با دشمن خود تعامل این چنینی داشته باشیم زیرا باور داریم دشمن خیر ما را نمی‌خواهد.

وی خاطرنشان کرد:  ما اگر بخواهیم استقلال خود را حفظ کنیم بخش عمده این استقلال به کشاورزی و محصولات اولویت‌دار کشاورزی وابسته است، نخستین اولویت در کشاورزی تولید گندم است، نباید نان مردم به مخاطره بیفتد، چرا که گندم اساس صنایع متنوع و فراوان دیگر هم هست، امیدواریم مسئولان استان قزوین، استفاده از ظرفیت دشت حاصلخیز قزوین را برای ارتقای تولید جدی‌تر بگیرند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: با مدیریت درست و جلوگیری از سوءاستفاده منفعت‌طلبان می‌توان در شرایط بحران آب تولیدات کشاوزی را مدیریت کرد تا جایی که استان قزوین در تولید محصولات راهبردی و دارای اولویت در کشور به صورت برجسته دیده شود.

افزایش پرداخت زکات در استان قزوین

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که در بحث جهاد کشاورزی و سازندگی مطرح است، این است که هر سال تعداد کسانی که زکات پرداخت می کنند بیشتر می‌شود، زمانی بود که در تمام استان ما کمتر از یک میلیارد تومان زکات پرداخت می‌کردند اما امروز ده‌ها میلیارد تومان زکات در استان قزوین پرداخت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: به همان نسبت برای فقرا و نیازمندان رفاه حاصل شده است و خیلی‌ها هستند که به برکت زکات زندگی می‌کنند، لذا نباید در ادای فریضه زکات کوتاهی کنیم و اگر به این مسائل توجه کنیم خداوند برکاتش را شامل حال ما می‌کند.

وی گفت: در مصرف آب هرچه می‌توانیم صرفه‌جویی کنیم، از آب کشاورزی که بیشترین مصرف را داریم تا آب صنعت که در رده بعدی مصرف قرار دارد و مصرف خانگی را نیز کنترل کنیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه با نام هفته عدالت، بیان کرد: خدای متعال به حوزه عدالت جدی‌تر از فرمان نگاه کرده است و فرموده خدا به شما دستور می‌دهد امانت‌ها را به اهلشان بدهید.

وی افزود: وقتی که دو نفر نزد قاضی می‌روند، حق یک نفر ضایع شده و یک نفر صاحب حق است، قاضی باید آن حق ضایع شده را که امانت الهی و امانت صاحب حق است به او برگرداند، اگر غیر از این اتفاق بیفتد این قاضی وظیفه خود را انجام نداده و به عدل عمل نکرده است، این قاضی یک نفر را مظلوم قرار داده و از یک ظالم حمایت کرده است.

قضاتی که پناه مردم هستند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: یک دسته از قاضیان اهل نجات هستند، همه ما برای موفقیت این دسته که تعدادشان هم زیاد است دعا می‌کنیم، خداوند برکات زندگی این‌ها را بیفزاید، این‌ها پناه مردم هستند، این‌ها همان کسانی هستند که از حقوق خود می‌گذرند و زحمت می‌کشند تا برای رضای خدا حق را به صاحب حق برسانند.

وی ضمن تشکر از برگزارکنندکان اجتماع بزرگ «سلام فرمانده» در قزوین، عنوان کرد: این سرود از مرزهای کشور ما عبور کرد و در کشورهای بسیاری به زبان فارسی و یا به زبان خودشان خوانده شد.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: ما گاهی می‌گوییم که ایران قیام کرد، امام خمینی (ره) آمد، حال اگر جهان قیام کند که می‌آید؟ این سرود در حقیقت یک قدم به این سو رفت که ملت‌های دیگر را هم به قیام وا دارد، دیدیم که ملت‌های دیگر هم آماده هستند، کشورهای مختلف آمدند همان چیزی را گفتند که ما گفتیم و از این سرود استقبال کردند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: چقدر دشمن از این حرکت رنج کشید، چقدر نقشه‌ها و توطئه‌ها آورد که این کار را خراب کند، ولی معلوم شد خداوند می‌خواهد دل‌های مومنین را در سراسر عالم به هم پیوند دهد، امیدواریم همیشه و همه جا پای کار دین باشیم، ملازم تقوا باشیم، مواظب وحدت، انسجام، برادری و محبت نسبت به یکدیگر بوده و به دنبال پیروی از حق باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha