• یکشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۱۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401032919975
  • خبرنگار : 50250

طلسم پروژه تعریض مسیر تپه نورالشهدای شهرکرد کی شکسته می‌شود؟

طلسم پروژه تعریض مسیر تپه نورالشهدای شهرکرد کی شکسته می‌شود؟

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مراسم تدفین هشت شهید گمنام در ابتدای دهه هشتاد در تپه نورالشهدای شهرکرد انجام شد، از همان ابتدا دسترسی به محل قبور شهدا با دشواری‌هایی روبرو بود، پس از گذشت بیش از دو دهه اقداماتی برای بهسازی مسیر دسترسی به قبور شهدا، نصب روشنایی و ... صورت گرفت، اما این اقدامات به‌صورت زیربنایی نبود و مشکلات هم‌چنان باقی بود.

به گزارش ایسنا، پس از مطالبه‌های متعدد در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها، کارگروهی تشکیل شد تا مسیر دسترسی به قبور شهدای گمنام شهرکرد واقع در تپه نورالشهدا را اصلاح و تعریض کنند، در ابتدا شاهد پیشرفت خوبی در خاکبرداری و تعریض جاده بودیم، اما پس از گذشت مدتی این پروژه نیز به سرنوشت سایر پروژه‌های عمرانی در حوزه مدیریت شهری دچار شد.

عموما برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متعددی در تپه نورالشهدای شهرکرد برگزار می‌شود و در این برنامه‌ها شاهد حضور علاقه‌مندان هستیم، اما به‌نظر می‌رسد در بیش از یکسال گذشته که عملیات عمرانی برای بهسازی مسیر دسترسی به تپه نورالشهدا آغاز شده، دسترسی مردم به این مکان با دشواری‌های فراوان روبرو شده و این مشکلات در شب بیش‌تر است.

اگر نگاهی به مسیر دسترسی تپه نورالشهدا بیندازید مشاهده می‌کنید که عملیات خاکبرداری این مسیر به‌صورت نیمه‌کاره رها شده است، چراغ‌های روشنایی مسیر برای تعریض آن برچیده و اگر بخواهی پس از تاریکی هوا در این مسیر حرکت کنی باید تمامی خطرات را به جان بخری، زیرا رانندگانی که در شب در این مسیر تردد می‌کنند، دید چندانی ندارند.

حال و روز فعلی پروژه بهسازی و تعریض جاده دسترسی به تپه نورالشهدای شهرکرد مصداق این ضرب‌المثل است که برای درست کردن ابرو، چشم طرف را کور کرده‌اند، حال باید دید پاسخ مسئولان متولی در این خصوص چیست؟

خاکبرداری مسیر تپه نورالشهدا به اتمام نرسیده است

عبدالصادق نجفی- سرپرست شهرداری شهرکرد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه شهرداری تنها وظیفه ایجاد جوی و جدول در مسیر تپه نورالشهدای شهرکرد را دارد، اظهار کرد: پس ازتکمیل خاکبرداری و کوه‌بری محور برای جدول‌کشی باید به شهرداری تحویل داده شود.

وی افزود: آسفالت مسیر نیز بر عهده اداره‌کل راه و شهرسازی و همچنین خاکبرداری و تعریض محور نیز با اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

نجفی تاکید کرد: هنوز عملیات خاکبرداری در مسیر دسترسی به تپه نورالشهدا به اتمام نرسیده، فرمانداری مسئول تامین اعتبار و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی است و باید در این خصوص پاسخگو باشد.

ماموریت راهداری در مسیر دسترسی تپه نورالشهدا به پایان رسیده است

روح‌الله غلامی- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای اصلاح و بهسازی مسیر دسترسی به تپه نورالشهدای شهرکرد کارگروهی در گذشته تشکیل شده است، اظهار کرد: در این کارگروه وظایف هر دستگاه مشخص شده است.

وی افزود: طبق آخرین گزارش ارائه شده ماموریت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری طبق نقشه‌های موجود در این محل برای خاکبرداری و خاکریزی به اتمام رسیده است.

غلامی تاکید کرد: عملیات خاکبرداری و خاکریزی در مسیر تپه نورالشهدا نیمه‌تمام رها نشده است، شهرداری نمی‌تواند در این خصوص برای اداره‌کل راهداری تعیین تکلیف کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: اگر مسیر دسترسی به تپه نورالشهدا مجدد نیاز به خاکبرداری داشته باشد، باید این مسئله در کارگروه مربوطه مطرح و بررسی شود.

اداره‌کل راه و شهرسازی مشکلی برای اجرای آسفالت مسیر تپه نورالشهدا ندارد

حسنعلی مقصودی- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وظیفه این دستگاه اجرایی در بهسازی و تعریض مسیر دسترسی به تپه نورالشهدای شهرکرد، اظهار کرد: آسفالت این محور بر عهده این اداره‌کل است.

وی بیان کرد: هنوز عملیات خاکریزی در مسیر تپه نورالشهدا به پایان نرسیده است، شهرداری پس از اتمام کار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید اجرای جوی و جدول و زیرسازی را انجام دهد.

مقصودی تاکید کرد: اگر امروز مسیر تپه نورالشهدا برای آسفالت به اداره‌کل راه و شهرسازی تحویل داده شود، از صبح فردا عملیات برای اجرای آسفالت آغاز می‌شود و مانعی وجود ندارد.

لازم است فرمانداری شهرستان شهرکرد به‌عنوان مرجع هماهنگ‌کننده به این موضوع ورود پیدا کند، طی تماس‌های متعدد خبرنگار ایسنا موفق نشد علل اصلی تعلل در اجرای پروژه بهسازی و تعریض جاده دسترسی تپه نورالشهدا را از فرماندار جویا شود، امیدواریم این پروژه نیز در لیست سیاه پروژه‌های نیمه‌تمام شهری قرار نگیرد و مردم برای حضور در این مکان معنوی با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha