• یکشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401032920346
  • خبرنگار : 50163

نقاط آسیب‌پذیر شهری و روستایی؛ پاشنه آشیل مبارزه با موادمخدر در ابهر

نقاط آسیب‌پذیر شهری و روستایی؛ پاشنه آشیل مبارزه با موادمخدر در ابهر

ایسنا/زنجان معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ابهر، بر ضرورت شناسایی نقاط آسیب‌دیده و در معرض خطر روستایی و شهری برای جلوگیری از گسترش موادمخدر در جامعه تاکید کرد.

اکبر طاهری‌زاده ظهر امروز (۲۹ خردادماه) در جلسه شورای مبارزه با موادمخدر ابهر با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله آموزش در مبارزه با موادمخدر، اظهار کرد: آموزش مقدمه پیشگیری در بسیاری از حوزه‌ها از جمله اعتیاد است که باید به آن توجه داشت.

وی با بیان اینکه باید با تهیه و تدوین برنامه‌های آموزشی، نسبت به آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف جامعه از جمله مدارس و خانواده‌ها سیاست‌گذاری‌های لازم صورت گیرد، تاکید کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی باید در این خصوص به وظیفه خود عمل کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ابهر با تاکید بر ضرورت شناسایی نقاط آسیب‌دیده و در معرض خطر روستایی و شهری برای جلوگیری از گسترش موادمخدر در جامعه، ادامه داد: کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر نقش موثری در راستای کاهش مسائل و مشکلات موجود در این حوزه ایفا می‌کنند تا جایی که با بررسی مسائل مرتبط در امر مبارزه با مواد مخدر در کمیته‌های این شورا می‌توان ابعاد مختلف مبارزه با این بلای خانمان‌سوز را با دقت بررسی کرد.

طاهری‌زاده با یادآوری اینکه معنای معتاد متجاهر در قانون مشخص است و ما در ابهر معتاد متجاهر نداریم، ادامه داد: اغلب سرقت‌ها و آسیب به اموال بیت‌المال از ناحیه افرادی است که اعتیاد آن‌ها را در شرایط بدی قرار می‌دهد.

این مسئول با تاکید بر ضرورت مردمی کردن مبارزه با موادمخدر در جامعه، خاطرنشان کرد: ریل‌گذاری صحیح و بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه موادمخدر در کاهش خطرات ناشی از معتادان و مقوله اعتیاد مهم است و برنامه‌های اجرا شده توسط این انجمن‌ها باید اثرگذاری داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha