• یکشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۳:۳۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401032920739
  • خبرنگار : 50201

سرپرست معاونت امور جنگل سازمان جنگل‌ها:

تنها راه نجات کشور از ریزگردها توجه به منابع طبیعی و حفظ آن است

تنها راه نجات کشور از ریزگردها توجه به منابع طبیعی و حفظ آن است

ایسنا/مازندران سرپرست معاونت امور جنگل سازمان جنگل‌های کشور تنها راه نجات کشور از ریزگردها را توجه به منابع طبیعی و حفظ آن عنوان کرد و گفت: مشارکت مردم باید جدی گرفته شود و این موضوع به اثبات رسیده که حفظ منابع طبیعی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

نقی شعبانیان در آئین تودیع و معارفه سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با بیان اینکه بدون مشارکت مردم، حفظ منابع طبیعی امکان‌پذیر نیست و این در دنیا اثبات شده است، اظهار کرد: بنابراین باید مشارکت مردم را در حفظ منابع طبیعی جدی گرفت.

وی با تاکید براینکه توجه به منابع طبیعی و حفظ آن جزو وظایف، شرعی، ملی، فرعی و قانونی سازمان جنگلها است، افزود: با وجود تلاش‌های فراوانی که شده است اما هنوز با مردم آشتی نکردیم و باید در این راستا قدم‌های بیشتری برداشته شود همچنین با نزدیک شدن و شناخت مردم نسبت به اینکه منابع طبیعی برای مردم است به نتیجه بهتری خواهیم رسید.

شعبانیان با بیان اینکه منابع طبیعی به عنوان اصل و موضوع دسته اول باید دیده شود، تصریح کرد: باید بتوان با علم و فناوری و مشارکت مردم، منابع طبیعی را حفظ کرد.

وی خاطرنشان کرد: نباید در حفظ منابع طبیعی جزیره‌ای نگاه کرد زیرا مرتع، جنگل و دریا در ارتباط با هم هستند و برای حفظ آن همه بایدکوشا باشیم.

سرپرست معاونت امور جنگل سازمان جنگل‌ها در ادامه با بیان اینکه باید برای غرب مازندران اعتبار ویژه قائل شد، افزود: در حوزه غرب مازندران ۱۱۷ کیلومتر آزاد سازی سواحل انجام گرفت.

به گزارش ایسنا؛ در این مراسم از تلاش‌های عبدالرضا سنگاری مدیرکل سابق منابع طبیعی غرب مازندران تقدیر و مسعود ملکی به عنوان سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha