• دوشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401033020912

امام جمعه راز و جرگلان خبر داد:

توسعه همه جانبه شهرستان راز و جرگلان در گرو اتمام جاده راز_بجنورد

توسعه همه جانبه شهرستان راز و جرگلان در گرو اتمام جاده راز_بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی امام جمعه شهرستان راز و جرگلان گفت: توسعه همه جانبه این شهرستان به دلیل دارا بودن بیشترین وسعت فرامرزی در گرو اتمام جاده راز_بجنورد است.

حجت‌الاسلام حسین نادعلیزاده، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم و اولویت‌دار این شهرستان، جاده راز_بجنورد است که محور بجنورد_ غره سیلاب_ شیرین دره و راز را به یکدیگر متصل می‌کند. این محور در بیش از ۲ دهه گذشته تاکنون توسط مسئولین و دولت‌های مختلف پیگیری و حتی به صورت نمادین افتتاح شده اما به اتمام نرسیده و مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است. فاصله شهرستان راز_جرگلان تا مرکز استان، ۱۲۰ کیلومتر است که  با اتمام این محور مسافت ۴۵ کیلومتر کاهش می‌یابد که علاوه بر توسعه همه جانبه، ایمنی و آرامش خاطر مردم در عبور از  جاده را نیز به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه راز و جرگلان با اشاره به آسفالت این جاده تصریح کرد: از کل محور، ۲۴ کیلومتر آن نیاز به آسفالت دارد که از این میزان، ۴ کیلومتر آن زیرسازی شده و ۲۰ کیلومتر باقیمانده نیاز به تأمین اعتبار دارد.

حجت‌الاسلام نادعلیزاده گفت: در پیوست اعتبار سال ۱۴۰۱ این محور در ردیف ملی قرار گرفته است اما نیاز به دریافت مجوز ۲۳، سازمان برنامه و بودجه کشور دارد که در حال صدور است. از دولت‌مردان در سطح نهاد ریاست جمهوری، وزارت راه و شهرسازی، استانداری و... انتظار می‌رود نسبت به این پروژه اهتمام ویژه داشته باشند. در صورتی که اجرای این پروژه نهایی و عملیاتی شود اقتصاد مردم شهرستان، درمان، مسائل پزشکی، تحصیل دانش‌آموزان و فعالیت معلمان، صنعت گردشگری و توریسم، حضور سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال، کارآفرینی، صنعت و... را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

امام جمعه راز و جرگلان بیان کرد: بخشی از مردم این شهرستان تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد هستند؛ از آنجایی که این شهرستان از وجود صنعت محروم است قطعاً با بهره‌برداری از این محور، به دلیل وجود بازارچه و گمرک مرزی، سرمایه‌گذاران حضور پیدا خواهند کرد و همین مسئله می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال جوانان و حل مشکلات مختلف شود.

وی افزود: مهاجرت یکی از دغدغه‌های نظام و دولت است در صورت اتمام این پروژه و ایجاد کارآفرینی در عرصه‌های مختلف، زمینه مهاجرت مردم از این شهرستان مرزی به کلان شهرها نیز کاهش پیدا می‌کند و می‌توان در جهت رفع محرومیت نیز اقداماتی انجام داد.

امام جمعه شهرستان راز و جرگلان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این محور در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و شهری این شهرستان؛ جلسه‌ای با استاندار برگزار شد و ایشان قول مساعد دادند تا پیگیر این موضوع در سفر رئیس جمهور باشند و در سطح وزارت خانه مربوطه دنبال کنند. البته نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز در موضوعات مختلف مربوط به قانون گذاری و تصمیم گیری پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد.

حجت الاسلام نادعلیزاده در پایان افزود: اگر راز و جرگلان  در وزارت کشور به عنوان شهرستان محروم شناخته شده است لازم است تا مسئولین کشوری و استانی اهتمام و دقت نظر جدی و ویژه‌ای نسبت به این شهرستان داشته باشند. زیرا رفع محرومیت نیازمند کار جهادی است و لازم است تا دولت انقلابی در این برهه رنگ و روی محرومیت را از شهرستان‌ها بزداید.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha