• سه‌شنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۰۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401033121557
  • خبرنگار : 50176

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

واقعیت‌های دفاع مقدس با زبان هنر بازگو شود

واقعیت‌های دفاع مقدس با زبان هنر بازگو شود

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: باید واقعیت‌های دفاع مقدس را به نسل کنونی و آینده با زیان هنر منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در بازدید از روند پیشرفت فیزیکی باغ موزه دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه شهدا برای ما پیام دارند، اظهار کرد: باید پیام شهدا را که یک پیام قرآنی است در قالب هنر، تألیف کتاب، شعر و همچنین شیوه‌های مختلف به نسل کنونی و آینده منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: بخشی از تاریخ لرستان به دوران دفاع مقدس و مبارزات انقلاب برمی‌گردد به‌همین منظور باید به مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس این استان از جهت محتوایی فراتر نگاه کنیم زیرا این مرکز فرهنگی مربوط به تاریخ لرستان است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: دفاع مقدس نشان داد هر کشوری که بخواهد استقلال خود را حفظ کند باید به منابع داخلی از جمله نیروی انسانی و منابع مادی درون کشور باشد، زیرا زورگویان عالم از هیج تلاشی برای تحریم کشورهای نیازمند کوتاهی نمی‌کنند.

شاهرخی با بیان اینکه باید واقعیت‌های دفاع مقدس را به نسل کنونی و آینده با زیان هنر منتقل کنیم که اگر خودشان به فکر آینده نباشند با مسائل و مشکلات زیادی روبه‌رو هستند و دشمنان برای ضربه‌زدن به آنها تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس محل روییدن خودباوری، ایثار و ازخودگذشتگی بود، این روحیه را باید در یک محل متمرکز همچون باغ موزه دفاع مقدس برای جوانان بازگو کنیم.

وی با بیان اینکه تکلیف‌گرایی در دفاع مقدس بارز شد و این تکلیف‌گرایی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس باید در موزه دفاع مقدس به منصه ظهور بگذاریم، اضافه کرد: مجموعه باغ‌ موزه دفاع مقدس استان لرستان را باید برنامه‌محور و با تعامل و استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، جوانان انقلابی و با گروه‌های فرهنگی که نشان‌دهنده رویش‌های انقلاب هستند پیش برد.

شاهرخی ادامه داد: باغ‌ موزه دفاع مقدس در حال حاضر وضعیت خوبی دارد که امیدوارم تا موعد مقرری که برای افتتاح تعیین ‌شده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha