• سه‌شنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401033121805
  • خبرنگار : 50377

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران:

ارتقاء ضریب ایمنی راه‌ها از اولویت‌های اساسی است

ارتقاء ضریب ایمنی راه‌ها از اولویت‌های اساسی است

ایسنا/مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار کرد: ضروت توسعه زیر ساخت های حمل و نقل و ارتقاء ضریب ایمنی راه‌ها از اولویت های اساسی این اداره کل است.

حسن جهانیان با بیان خبر فوق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرهنگ‌سازی ایمنی ترافیک توسط دستگاه‌های ذیربط و قانون مداری توسط مردم سهم چندانی در هزینه نگهداری راه‌ها نداشته اما در ارتقاء ایمنی راه ها نقش آفرین بوده و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

جهانیان با بیان اینکه مازندران در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است اذعان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت بوده، لذا یکی از اولویت‌های این اداره‌ کل در سطح استان، رفع نقاط پر تصادف و افزایش ضریب ایمنی راه هاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران تاکید کرد: برای تحلیل وضعیت فعلی و اقدامات انجام شده در زمینه پروژه‌های عمرانی این اداره‌ کل باید به شناخت درستی از واقعیت‌ها رسید چرا که در عرصه فعالیت‌های عمرانی، اقدامات سازندگی، نقش نهاد دولت، جایگاه بخش خصوصی، کیفیت حضور نهادهای صنفی و مجموعه ساز و کارهای تصمیم گیری کلان، قوانین و مقرات مربوطه و همین طور وضعیت شاخص‌های مهم اقتصادی کشور نقش بسیار موثری دارند.

وی با تاکید بر برنامه‌های ارتقاء ایمنی در راه های استان افزود: عمده تصادفات در جاده‌های استان ناشی از رفتار پرخطر رانندگان بوده که رعایت قوانین و مقررات و فرهنگ ترافیکی می تواند نقش مهمی در ارتقاء ایمنی جاده ها ایفا کند.

جهانیان با بیان اینکه مازندران ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد، بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر برای ارتقاء ایمنی راه‌ها و تقویت ناوگان حمل و نقل بار و مسافر تاکید کرد و گفت: باید با تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha