• سه‌شنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401033121914
  • خبرنگار : 50483

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر خبر داد:

فعالیت ۲۷۰ روحانی و طلبه بوشهری در حوزه جهاد تبیین

فعالیت ۲۷۰ روحانی و طلبه بوشهری در حوزه جهاد تبیین

ایسنا/بوشهر مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: ۲۷۰ روحانی و طلبه این استان برای نقش آفرینی در جهاد تبیین و در حوزه هیئات مذهبی و با شرکت در دوره‌ها و فعالیت‌های مختلف در حال فعالیت هستند.

حجت الاسلام محمدرضا طاهری روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از سازمان‌هایی که بیشترین تعداد شهید را به واسطه سازماندهی و تبلیغات روحانیت تقدیم اسلام کرده است، سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی ادامه داد: در دوره جدید بعد از اینکه یک طلبه جوان و جهادی به عنوان مدیر سازمان تبلیغات معرفی شدند، زمینه ورود دیگر مدیران جهادی و جوانان به سازمان تبلیغات امکان پذیر شد که بر اساس سند تحول بنیادی در سازمان تبلیغات، کسانی نقش محوری را ایفا می‌کنند که نقش آفرینان اصلی در کف میدان تبلیغ باشند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر  ضمن امیدواری به حضور جوانان و مردم در بدنه سازمان تبلیغات، اظهار کرد: گذشته از اینکه رسالت سازمان تبلیغات فراتر از مجامع میان تخصصی است و ما به دنبال گسترش شبکه و سازمان خود نیستیم بلکه با رویکرد جدید خود به دنبال اولویت‌ها و سپردن مسئولیت‌ها به جوانان و راهبری این قشر از جامعه هستیم و تا با شناسایی نیروهای جوان و شناخت توانایی‌های آنها، راهبری را به جوانان بسپاریم.

طاهری افزود: سازمان تبلیغات در کنار اینکه ارتباطات نهاد و سازمانی خود را با دیگر سازمان‌ها و نهادها همچنام برقرار می‌کند، بیشتر در تلاش است با نیروهای مردمی و جوانان تعامل داشته باشد و با ارتباط گیری با کف جامعه گسترش فعالیت‌های مردمی را در دستور کار خود قرار دهد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به فعالیت‌های نهضت پیشرفت بانوان استان بوشهر در سطح نخبگانی و طراحی فعالیت برای استان‌هایی، چون کرمان و مشهد، تصریح کرد: در نهضت پیشرفت بانوان که در هر ۱۰ شهرستان استان بوشهر راه اندازی شده است با راه اندازی شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوای رسانه‌ای و برگزاری جشنواره‌ها و پویش‌های مختلف سعی در نقش آفرینی دختران استان بوشهر در سطح کشور هستیم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: ۲۷۰ روحانی و طلبه بوشهری برای نقش آفرینی در جهاد تبیین و در حوزه هیئات مذهبی و با شرکت در دوره‌ها و فعالیت‌های مختلف در حال فعالیت هستند. 

حجت‌الاسلام طاهری گفت: استان بوشهر از جمله استان‌های مذهبی و دغدغه‌مند نسبت به اهل بیت است که حضور ۱۱۳۰ هیئت ثبت شده در استان بوشهر این را اثبات می‌کند که با تلاش کارشناسان سازمان تبلیغات تعداد هیئات ثبت‌رسمی در یکسال گذشته از ۶۰ درصد به ۹۳ درصد رسیده است.

طاهری ضمن اشاره به برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی به عنوان یکی از مجامع میان تخصصی اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که با محوریت یافتن گام دوم انقلاب در پایگاه هیئات مذهبی، نقش آفرینی و حضور جوانان خوش فکر دانشگاهی و روحانیت را در پاسخ به شبهات مردم و یک مرجع معرفت افزایی و مرکز بصیرت‌زایی در شورای هیئات مذهبی داشته باشیم.

این مقام مسئول در خصوص خانه‌های عالم یادآور شد: بر اساس دقیق‌ترین آمار ۱۵۳ خانه عالم در روستاهای استان وجود داشته که ۱۱۳ مورد از آنها تعداد که بالای ۲۰۰ خانوار دارند، روحانی مستقر در خانه عالم دارند؛ اما از این تعداد ۴۰ روستا وجود دارد که جمعیتی کمتر از ۲۰۰ خانوار داشته و در نتیجه با وجود خانه عالم، روحانی مستقر در روستا وجود ندارد؛ همچنین ۲۴۰ روستا در استان بوشهر وجود دارد که خانه عالم در آن مستقر نیست.

وی ضمن اشاره به افزایش حاشیه‌نشینی در شهرها، به تلاش برای استقرار روحانیت در حاشیه شهرهای بوشهر، خورموج، کنگان و برازجان اشاره کرد.

حجت‌الاسلام طاهری تصریح کرد: ۲۲۰۰ طلبه بوشهری در قم و مشهد مشغول به تحصیل در حوزه علمیه هستند که هیئت‌ها، مساجد و حسینیه‌های استان می‌توانند در سامانه‌ی مربوطه آنها را برای ایام محرم و صفر شناسایی کنند.

این مقام مسئول یادآور شد: ۲۵ موکب فعال در حوزه بین المللی و سطح استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند که امسال در دهه آخر صفر با برپایی موکب‌های متعدد در طول مسیر زائران اربعین، و در سه روز آخر دهه آخر صفر با برپایی موکب در مشهد به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

طاهری خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌های سازمان تبلیغات در حوزه قرآنی و وجود ۳۴۰ موسسه یا خانه قرآنی در سطح استان است که با بر پایه‌ای یک لیگ مسابقات، بین موسساتی در سال اول، ۳۶ موسسه شرکت و امسال ۷۲ موسسه قرآنی از سراسر استان در آن به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی افزود: سازمان تبلیغات استان بوشهر به عنوان اولین استان است که با مجوز، مجمع قرآنی استان را تاسیس و به تصویب شورای عمومی استان رسانده است که هم اکنون ۶۴ عضو از سراسر استان دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: ۱۲۸۰ مسجد در استان وجود دارد با ۳۰ شاخص ارزیابی شده‌اند و پس از آن، سند جامع مساجد استان برای اولین بار تدوین و نقش‌آفرینی هر کدام از اقشار در مسجد سازماندهی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha