• سه‌شنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401033122320
  • خبرنگار : 50093

معاون استاندار خراسان رضوی:

بی‌اطلاعی بهترین بهانه برای تخلف است

بی‌اطلاعی بهترین بهانه برای تخلف است

ایسنا/خراسان رضوی معاون مدیریت و هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: نرخ‌های مصوب اماکن اقامتی زائران باید اطلاع‌رسانی شود تا زائر از ضابطه نرخ اطلاع داشته باشد. آگاهی زائران از قیمت‌ها می‌تواند بهترین نظارت باشد چرا که بی‌اطلاعی بهترین بهانه برای تخلف است.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌های ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در میزبانی از زائران تابستانی مشهد اظهار کرد: نخستین تابستان پس از دوران کرونا را در پیش داریم. ضمن اینکه در ۱۰ سال اخیر تابستانی نداشته‌ایم که تمام مناسبت‌های مذهبی در آن یک جا باشد. به طور مثال دهه صفر به تنهایی یک پیک زیارتی در مشهد محسوب می‌شود.

وی افزود: ستاد اجرایی خدمات سفر در این ایام به صورت دائمی فعالیت دارد و با توجه به زائرپذیر بودن مشهد، به هیچ وجه تعطیلی ندارد. لازم است در این ایام دستگاه‌های مختلف با استفاده از فرصت فضای مجازی و رسانه‌ها در کنار اطلاع‌رسانی نقاط ضعف و قوت، ارائه خدمات به زائران را بررسی و برطرف کنند. همچنین باید نیازهای زائران به صورت دقیق بررسی و کالا و خدمات بدون هیچ‌گونه کمبودی به زائران عرضه شود.

معاون مدیریت و هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: مشکل تفاوت در نرخ تاکسی‌های مشهد این است که به خوبی اطلاع‌رسانی نمی‌شود. نرخ‌های مصوب باید اطلاع‌رسانی شود تا زائر از ضابطه نرخ اطلاع داشته باشد. در راه‌آهن، فرودگاه و ترمینال چه میزان تابلوی تبلیغاتی داریم؟ برای مسواک و صابون در این تابلوها تبلیغ می‌کنند اما نرخ تاکسی را درج نمی‌کنند.  

گنابادی‌نژاد خاطرنشان کرد: ارتقای خدمات کیفی و کمی مجتمع‌های خدمات رفاهی نیز جزو اولویت‌های ماست. شهرداری‌ شهرهای در مسیر زائران به نظافت سرویس‌های بهداشتی باید توجه ویژه داشته باشند و خدمات را ساماندهی کنند.

وی در خصوص وضعیت واحدهای اقامتی در مشهد تاکید کرد: ظرفیت‌های رسمی مشهد پاسخگوی اقامت در ایام پیک نیست. ظرفیت‌های غیررسمی نیز فعال شده است. بزرگترین مشکل ما در ظرفیت‌های اقامتی تفاوت در نرخ‌هاست. اداره‌ کل میراث فرهنگی خراسان رضوی برای این ایام نرخ‌نامه شناور منتشر می‌کند، در حالی که در ایام پیک نرخ‌نامه شناور نداریم و نرخ‌نامه باید ثابت باشد. وقتی نرخ‌نامه شناور باشد، نظارت معنا ندارد.

معاون مدیریت و هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: نرخ‌نامه‌ها نیز باید به زائران اطلاع‌رسانی شود. چرا واحدهای اقامتی نرخ‌نامه‌ها را پشت میز خود می‌گذارند؟ تمام لابی هتل‌ها تلویزیون و نمایشگر دارد. خوب است که واحدهای اقامتی این نرخ‌نامه را در نمایشگر خود نمایش دهند.

گنابادی‌نژاد در خصوص میزان ماندگاری زائر در مشهد تصریح کرد: ماندگاری زائر در مشهد بین ۲ تا سه روز است. میزان ماندگاری زائر در گذشته هم همین میزان بوده است. البته با افزایش هزینه‌های سفر این میزان از ماندگاری زائران طبیعی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha