• چهارشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401040100192
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار لنجان:

تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های لنجان

تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های لنجان

ایسنا/اصفهان فرماندار لنجان گفت: در سفر نماینده دولت و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به این شهرستان، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تخصیص یافت.

حمیدرضا محمدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مهم‌ترین مصوبات سفر نماینده دولت به شهرستان لنجان، اظهار کرد: امروز مردم انتظار یک تحول از جنس اصلاح و پیشرفت را دارند و ما مسئولان نباید عملکردمان طوری باشد که مردم با شک و تردید به کارگزاران خود نگاه کنند و اگر قرار است اتفاقی بیفتد باید با همراهی مردم باشد.

وی افزود: در بیست و پنجمین سفر استانی رئیس جمهور به استان اصفهان به منظور احصای دقیق مشکلات و مطالبات شهرستان لنجان از سه ماه پیش جلسات کارگروه‌های ویژه در محل فرمانداری برگزار و فعال شد. جلسات متعددی با دستگاه‌های خدمتگزار مانند ادارات برق، آب، گاز، مخابرات و صنعت و معدن و شهرداران برگزار شد و یکی از کارهایی که سبب شد بهتر مشکلات و مطالبات را احصا کنیم سفر به روستاها و شهرهای مختلف شهرستان بود که در این مدت به شکل یک هفته در میان به همراه مدیران ادارات این سفرها را انجام دادیم.

فرماندار لنجان تصریح کرد: برای مثال به شهرهای باغبهادران، چرمهین، ورنامخواست و به روستاهای بخش مرکزی سفر کردیم و با نظارت میدانی از تمام پروژه‌ها و طرح‌ها به خوبی توانستیم مشکلات را احصا کنیم. امروز می‌توانیم به مردم این اطمینان را بدهیم که سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به شهرستان لنجان مایه خیر و برکت بوده است.

محمدی به بیان اهم مصوبات این سفر برای شهرستان لنجان پرداخت و گفت: در حوزه آموزش و پرورش ۴ مصوبه را داشتیم که عمده این مصوبات در بخش تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مدارس در فولادشهر، باغبهادران و زرین‌شهر است. مصوبه بعدی در بخش بنیاد شهید است که یک مصوبه داشتیم که بر این اساس گلزارهای شهدا ساماندهی می‌شود. همچنین در بخش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادمان شهدای گمنام اصلاح می‌شود که این مصوبه به شکل ویژه برای بخش باغ بهادران است.

وی ادامه داد: در بخش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهار مصوبه داشتیم که بر این اساس اجرای طرح هادی، بهسازی، بازآفرینی و ایمن‌سازی روستاهای بخش باغ بهادران از جمله این مصوبات بود. در بخش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، تعمیر و تجهیز ۱۰ کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای دو منظوره ویژه شهر زرین‌شهر از جمله مصوبات بود.

فرماندار لنجان گفت: جمعیت هلال احمر ۵ مصوبه برای شهر لنجان داشته است که بر این اساس تکمیل ساختمان پایگاه امداد، تکمیل طرح‌های مخابراتی پایگاه‌ها و خرید تجهیزات از جمله این مصوبات بود. صدا و سیما دو مصوبه داشت که پیشرفته سازی تجهیزات فنی و گسترش فناوری ارتباطات و اطلاعات را شامل می‌شود.

محمدی با بیان اینکه معاونت امور زنان یک مصوبه برای لنجان داشته است، افزود: طرح‌های اشتغال‌زایی زنان با موضوع جهاد کشاورزی در سطح شهرستان مصوبه این سفر بود. در بخش سازمان جهاد کشاورزی ۱۲ مصوبه داشتیم که بر این اساس عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری، احیای مراتع، تکمیل سامانه‌های نوین آبیاری، احداث شبکه‌های آبیاری و زِه‌کشی، ایجاد استخرهای ذخیره آب و اصلاح و جایگزینی باغات از جمله این مصوبات بود.

وی ادامه داد: در بخش اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر نماینده دولت سه مصوبه داشتیم که بهسازی و روکش آسفالت شهری، رفع نقاط حادثه‌خیز و بهسازی و روکش آسفالت روستایی این سه مصوبه را شامل می‌شود. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شهرستان یک مصوبه داشت که ساماندهی، تعمیر و تجهیز مجتمع فرهنگی، هنری زرین‌شهر را شامل می‌شود.

فرماندار لنجان با بیان اینکه از جمیع مصوبات مشخص می‌شود که سفر تنها به موضوعات عمرانی و زیربنایی خلاصه نشده است، گفت: موضوعات اجتماعی و فرهنگی در مصوبات به چشم می‌خورد. اداره اوقاف دو مصوبه داشت که ساخت دو خانه عالم در جوار دو امام‌زاده را شامل می‌شود. همچنین وزارت کشور برای فرمانداری ۵ مصوبه گذرانده است که بر این اساس تجهیز و تکمیل پایگاه‌های آتش‌نشانی و خرید ماشین‌آلات در بخش مرکزی، تکمیل و تجهیز آتش‌نشانی بخش باغ بهادران، آسفالت معابر روستاهای شهرستان، تکمیل و تجهیز آتش‌نشانی شهری و توسعه و عمران شهر به شکل کلی از جمله این مصوبات است.

محمدی خاطرنشان کرد: در بخش میراث فرهنگی سه مصوبه داشتیم که ساماندهی و تعمیر پل کله باغ‌شاد، ساماندهی و تعمیر حمام دو قلو و تعمیر مسجد جامع زرین‌شهر این مصوبات را شامل می‌شود. همچنین احداث منطقه ویژه اقتصادی «آی تی» یکی از مصوبات مهم سفر نماینده دولت به شهرستان لنجان بود که مورد مطالبه جوانان و نخبگان لنجان بود.

وی افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای تمام مصوباتی که برای شهرستان لنجان ذکر شد ۳۰۰ میلیارد تومان است که البته احتمال افزایش این اعتبار هم وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha