• شنبه / ۴ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401040402052
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مجوز عبور بار ترانزیت از مرز ماهیرود صادر شد

مجوز عبور بار ترانزیت از مرز ماهیرود صادر شد

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز عبور بار ترانزیت از مرز ماهیرود با پیگیری‌های انجام شده خبر داد.

مصطفی نخعی، امروز شنبه ۴ تیر با اشاره به بازگشایی مجدد درب صادراتی مرز ماهیرود به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: مرز ماهیرود یک فرصت بسیار خوب اقتصادی برای خراسان جنوبی وکل کشور است بخش زیادی از مراودات ما با کشور افغانستان از طریق این مرز انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: متأسفانه از اواخر سال گذشته و با توجه به برخی محدودیت ها و موانع ایجاد شده از طرف افغانستان که در سال جاری تشدید شد، مبادلات تجاری در مرز ماهیرود به شدت کاهش یافت که از همان ابتدا پیگیری‌های زیادی برای بازگشایی مرز در دستور کار قرار گرفت تا اینکه در چند روز گذشته شاهد بازگشایی دوباره درب صادراتی منطقه ویژه اقتصادی در مرز ماهیرود ورنق در مرز بودیم.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در مرز ماهیرود انجام شده است، تصریح کرد: خوشبختانه این تلاشها همچنان ادامه دارد.

نخعی افزود: یکی از اقدامات مهمی که برای ایجاد دسترسی بهتر به مرز ماهیرود تاکنون انجام شده است جاده دسترسی از سربیشه به درح و ماهیرود  بود که تلاش زیادی برای دوبانده سازی آن انجام شده است.

وی بیان کرد: تمام این مسیر حدود ۱۳۰ کیلومتری تعیین تکلیف شده و پیمانکاران در حال کار هستند.

نماینده مردم شهرستانهای نهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی شاهد افتتاح رسمی ایکس ری در مرز ماهیرود خواهیم بود که با افتتاح آن اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و بسیاری از زیرساخت‌های دیگر مانند آب برق فیبرنوری زیرساخت‌های دیگری وجود دارد و برخی دیگر از زیرساخت‌ها یا درحال شکل گیری است یا انجام شده یا در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مواردی که به توسعه بیشتر مرز ماهیرود کم می‌کند اجازه ترانزیت از مرز بود که  پیگیری‌های زیادی انجام دادیم برای اینکه اجازه ترانزیت یا عبور کالای خارجی از مرز ماهیرود صادر کنند که خوشبختانه بعد از پیگیری‌های زیاد این مجوز صادر شد و در حال حاضرمجوز عبور بار ترانزیت از مرز ماهیرود مشابه تعداد دیگری از مرزهای کشور توسط گمرک جمهوری اسلامی صادر شده است که می‌تواند کمک زیادی به رونق بیشتر مرز ماهیرود و اقتصاد منطقه و استان کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha