• شنبه / ۴ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401040402142
  • خبرنگار : 50163

زندان ابهر؛ پایلوت کارگاه تولیدی در سطح کشور

زندان ابهر؛ پایلوت کارگاه تولیدی در سطح کشور

ایسنا/زنجان دادستان عمومی و انقلاب ابهر گفت: زندان ابهر پایلوت کارگاه تولیدی در سطح کشور است.

ابوالفضل طاهرخانی صبح امروز (۴ تیرماه) در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، اظهار کرد: هفته قوه قضاییه، هفته بزرگداشت یک سال تلاش همکاران در گسترش و ایجاد عدالت در کشور است.

وی با اشاره به موضوع اشتغال زندانیان، عنوان کرد: زندان ابهر با داشتن سه سالن بزرگ کارگاه تولیدی در زمینه‌های مختلف برای زندانیان اشتغال‌زایی ایجاد کرده و در این زمینه به عنوان پایلوت در سطح کشور انتخاب شده است.

این مسئول با بیان اینکه خوشبختانه امروز مقوله اشتغال و تولید در کشور بسیار مهم بوده و اگر این تولید و اشتغال در زندان باشد، اقدام ارزشمندی به شمار می‌رود، افزود: خوشبختانه بعضی از صنایع در این شهرستان برای اشتغال زندانیان اعلام  آمادگی کرده‌اند، این هم یک کار نیک از طرف صاحبان صنایع است که از آن استقبال می‌شود.

طاهرخانی با تاکید بر اینکه عدالت و قانون برای همه بوده و مسئولان از این امر استثنا نیستند و اگر عیب و نقصی در کار مدیران سازمان‌ها وجود داشته، به آن‌ها گوشزد کرده و خواهیم کرد، یادآور شد: در همین راستا برای برخی از مدیران متخلف پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

دادستان ابهر با توضیح این مطلب که شهروندان می‌توانند از طریق سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه (سجام) گزارش تخلفات و جرایم را به دادگستری ارسال کنند و همه گزارش‌ها به صورت محرمانه پیگیری می‌شود، ادامه داد: همه گزارش‌های مردمی در سامانه سجام در حوزه‌های مختلف چون فساد اقتصادی، اداری، آسیب‌های اجتماعی، مسائل اقتصادی و سیاسی به صورت ویژه رصد شده و همه موارد به ما منعکس و پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: در این سامانه هویت همه شهروندان، اعضای سامانه سجام، دیده‌بانان پیشگیری و دست‌اندرکاران پیگیری گزارش‌ها کاملاً محرمانه است.

طاهرخانی با قدردانی از مشارکت بسیار خوب مردم در جشن گلریزان شهرستان ابهر، ادامه داد: مردم بزرگ و ولایت‌مدار این شهرستان امسال یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی برای آزادی زندانیان غیرعمد کمک کرده‌اند.

دادستان ابهر از رهایی چهار زندانی از اعدام طی چند سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: با کمک خیرین و همکاری اداره زندان‌ها، این پرونده‌ها با صلح و سازش انجام شده و چهار نفر به آغوش گرم خانواده برگشته و از اعدام حتمی نجات پیدا کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha