• دوشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401040603613
  • خبرنگار : 50176

رئیس راهداری خبر داد:

ارتقاء و ایمن‌سازی راه‌های اصلی و شریانی دلفان

 ارتقاء و ایمن‌سازی راه‌های اصلی و شریانی دلفان

ایسنا/لرستان رئیس راهداری دلفان گفت: با توجه به شرایط خاص شهرستان، ارتقاء و ایمن‌سازی راه‌های اصلی و شریانی این شهرستان در صدر برنامه‌های امسال قرار داشته و با جدیت ادامه دارد.

روح‌اله زمانی، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص دلفان و واقع شدن این شهرستان در مسیر غرب کشور، ارتقاء و ایمن‌سازی راه‌های اصلی و شریانی آن در صدر برنامه‌های امسال قرار داشته و با جدیت ادامه دارد.

وی افزود: در این راستا در سه ماهه اول سال جاری با همکاری ادارات ستادی اقدامات قابل توجهی در همه محورهای اصلی، شریانی و روستایی صورت گرفته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به خط کشی ۴۸ کیلومتر از راه‌های اصلی، لکه‌گیری با آسفالت سرد به میزان ۳۷ تن، شانه‌سازی در طول پنج کیلومتر و ۳۰۰ متر، قنوزنی ۵۶ کیلومتر، ترانشه برداری به میزان ۱۰۶۰ تن و ایجاد هره خاکی طولی به طول ۲۲۵۰ متر و هره خاکی نقطه ای در ۵۱ نقطه اشاره کرد.

زمانی ریزش برداری در سطح ۱۲۱۰ مترمکعب، رفع افتادگی شانه راه به میزان ۲۲۲۰ مترمکعب، تیغه زنی در طول ۱۵ کیلومتر، تسطیح و رگلاژ هفت کیلومتر، نصب پل موقت میرزاآباد میربگ جنوبی، شیارزنی محور نورآباد کرمانشاه به طول یک و یک دهم کیلومتر و ساخت رمپ ورودی روستای مرادآباد در محور نورآباد خرم‌آباد را به‌عنوان بخش دیگری از عملکرد سه ماهه شهرستان در حوزه ارتقاء راه‌ها و ایمن سازی برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دلفان، گفت: همچنین با پیگیری اداره نگهداری ابنیه فنی، ساخت پل جایگزین پل تخریب شده میرزاآباد در سیل ۹۸،   با دو دهانه هشت متری باارتفاع شش متر و عرض سواره رو هفت متر و با پیشرفت فیزیکی ۶۰درصد درحال اجرا است.

وی افزود: در این مدت هفت کیلومتر از راه‌های روستایی یوسف‌آباد، الفسانه، سرکشتی، گاوکش سفلی و رضاآباد بهسازی و ساخت ابنیه فنی محور علی آباد گاوکش به طول چهار کیلومتر تکمیل شده است.

زمانی از ایمن سازی کمربندی محور نورآباد – خرم‌آباد با نصب نیوجرسی به طول یک و شش دهم کیلومتر خبر داد و افزود: تعمیر ۷۱ علائم ایمنی آسیب دیده، جمع‌آوری ۱۳۸ صفحه علائم، نصب ۲۷۹ صفحه گاردریل در محورهای نورآباد به خرم‌آباد و کرمانشاه نصب ۴۰ پایه روشنایی در دوراهی زالی نیز در این مدت انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دلفان، بیان کرد: با پیگیری اداره ساخت راه‌های فرعی و روستایی در مجموع در قالب قراردادهای سال گذشته، زیرسازی، ساخت ابنیه فنی و آسفالت ۱۰۱ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان کلید خورد که در این زمینه مقام اول استان را دارد و تاکنون ۵۰ کیلومتر از این محورها آماده آسفالت شده، ۱۵ و پنج دهم کیلومتر آسفالت شده و مابقی در حال اجراست و ۵۵ دستگاه پل و ابنیه فنی نیز در این محورها احداث شده است.

وی با اشاره به عملکرد حوزه حمل و نقل، گفت: در این بخش نیز براساس برنامه‌ریزی استان در سه ماهه امسال ۱۶ گشت کنترل دروازه‌ای ناوگان باری و مسافری، هفت مورد بازدید از شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر، یک مورد ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه با همکاری ادارات ستادی استان انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha