• چهارشنبه / ۸ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401040805334
  • خبرنگار : 50416

امروز خبری از اقتدار، اثرگذاری و نفوذ آمریکای مقتدر دیروز نیست

امروز خبری از اقتدار، اثرگذاری و نفوذ آمریکای مقتدر دیروز نیست

ایسنا/همدان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه امروز دیگر خبری از اقتدار، اثرگذاری و نفوذ آمریکای مقتدر دیروز نیست، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قدرت آمریکا پله پله سقوط کرد و قدرت ایران پله پله بالا رفته و عظمتش به نقطه اوج رسیده است.

به گزارش ایسنا، آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر و سرداران شهید شهرستان ملایر با مروری بر شخصیت شهید بهشتی و خدمات او به نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: شهید بهشتی از سلامت نفس بالایی برخوردار بود، زبانی گویا و چهره ای جذاب داشت و از نخبگان برجسته قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

مصباحی مقدم با بیان اینکه شهید بهشتی از شاگردان آیت الله بروجردی، امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی بود، افزود: او نزد آیت الله بروجردی جایگاه بسیار شایسته ای داشت بطوریکه قبل از انقلاب به مسجدی در شهر هامبورگ آلمان اعزام شد.

وی به تسلط شهید بهشتی به چند زبان از جمله زبان های انگلیسی، آلمانی و عربی اشاره و مطرح کرد: این تسلط زبانی سبب شد که شهید بهشتی بتواند بر نسل جوان نفوذ کرده و بر آن ها تاثیر بگذارد.

مصباحی مقدم شهید بهشتی را فردی خوش ذوق و خوش سلیقه دانست و گفت: این تسلط زبانی نشان می داد که او علاوه بر به روز بودن، بر علوم مختلف احاطه داشت و گستره معلوماتش بسیار زیاد بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید بهشتی قبل از اعزام به شهر هامبورگ، مدرسه دین و دانش را در قم راه اندازی کرد، افزود: مدرسه دین و دانش نخستین مدرسه ای بود که نیروی انسانی متدین و علم آموز تربیت کرد که اکثر آنان مسئولیت های کشوری را به عهده گرفتند.

وی تاکید کرد: شخصیت شهید بهشتی مانع تلألو و درخشش سایر شهدای هفتم تیر شد وگرنه هر یک از این شهدا، جایگاه ویژه ای دارند.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه شهید بهشتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وارد آموزش و پرورش شد، گفت: او به همراه شهید باهنر، کتاب «شناخت اسلام» را تدوین کرد که در دوران دبیرستان قبل از انقلاب تدریس می شد.

وی ادامه داد: این کتاب و کتاب «آزادی و تربیت» شهید بهشتی، نشان می دهد که رویکرد او تربیت و رشد در فضای آزاد بود و این آزادی، در تربیت برای جوانان جاذبه ای ایجاد می کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتصاب شهید بهشتی بعنوان عضو شورای انقلاب پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: این شورا بعنوان یک نهاد برجسته و عالی، قوانین متناسب با تحول نظام وابسته و فاسد شاهنشاهی به نظام مستقل و عدالت محور جمهوری اسلامی را مصوب و ابلاغ کرد.

مصباحی مقدم همچنین به انتصاب شهید بهشتی بعنوان رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: او در دوران کوتاه انتصاب تا شهادت با ایجاد تحولی عجیب در نظام قضائی کشور، بنیان قوه قضائیه مستقل جمهوری اسلامی را کاشت.

وی تاکید کرد: شهید بهشتی با عزمتی که داشت مورد حسادت رقبا و بغض و کینه دشمنان به ویژه آمریکا قرار گرفته بود.

مصباحی مقدم با گریزی بر جمله معروف شهید بهشتی مبنی بر اینکه «آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر» اضافه کرد: این جمله خرد کننده عظمت پوشالی و ابهت ساختگی آمریکا بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی هیمنه آمریکا را شکست، تصریح کرد: ۴۳ سال است که نظام جمهوری اسلامی مقابل آمریکا و اسرائیل ایستاده است بطوریکه افسران آمریکا مقابل پاسداران ما زانو زدند.

وی به دو اثر معکوس انقلاب بر ایران و آمریکا اشاره کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قدرت آمریکا پله پله سقوط کرد و قدرت ایران پله پله بالا رفته و عظمتش به نقطه اوج رسیده است.

مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه امروز دیگر خبری از اقتدار، اثرگذاری و نفوذ آمریکای مقتدر دیروز نیست، گفت: امروز آمریکا دیگر آن اقتدار و اثرگذاری را در منطقه و جهان ندارد و نمونه اش را در جنگ اوکراین و روسیه می بینید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری اظهار کرد: لیبرال ها و منافقین از گروه هایی بودند که برای شکست شهید بهشتی با یکدیگر همراه شدند و آنقدر علیه او موضع گرفتند که کسی نمی توانست در محافل و مجالس از شهید بهشتی دفاع کند.

وی با بیان اینکه ابتدا شخصیت و سپس وجود جسمانی آیت الله بهشتی را به شهادت رساندند، خاطرنشان کرد: آن ها کاری کردند که شهید بهشتی در اوج قدرت، عظمت، کارآرایی و اثرگذاری، در چشم مردم حقیر و کوچک شود و فضای بسیار بدی علیه او در جامعه شکل گرفت.

مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه بسیاری افراد پس از شهادت آیت الله بهشتی او را شناخته و ابراز تاسف می کردند، افزود: این داستان در انقلاب اسلامی تکرار شده و تکرار می شود.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با در اختیار داشتن فضای مجازی، اوضاع را وارونه جلوه می دهد، مطرح کرد: دولت خدمت رسان را با تحلیل های غلط و شتاب زده بد جلوه می دهند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بدانید که این مطالب را با هدف جلوگیری از خدمت گزاری صحیح دولت، در فضای مجازی و رسانه های بیگانه منتشر می کنند.

مصباحی مقدم کنترل بیماری کرونا، افزایش ذخیره کالایی کشور، دیپلماسی صحیح اقتصادی و سیاسی، عقد چندین قرارداد با دیگر کشورها و رشد ۴۰ درصدی صادرات غیر نفتی را از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم برشمرد.

وی با اشاره به اینکه هزینه های بسیاری بر سر این دولت آوار شده است، گفت: دولت باید به مدت ۵ سال هر ماه ۱۰ تا ۱۲ هزار و در مجموع ۵۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی اوراق مالی فروخته شده دولت قبل را تسویه کند.

مصباحی مقدم یادآور شد: این دولت کسری بودجه ۴۸۰ میلیارد تومانی سال قبل را بدون استقراض از بانک مرکزی پر کرده است و طی ۹ ماه گذشته حتی یک ریال از بانک مرکزی استقراض نکرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر بیداری، استواری و مقاومت ملت ایران تاکید و بیان کرد: انقلاب اسلامی طی ۴۳ سال گذشته شاهد توطئه های بسیار دشمنان در داخل و خارج از کشور بوده و ملت ایران در تمام این توطئه ها، ابراهیم گونه حرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه ما حوادث و بحران های بسیاری را پشت سر گذاشتیم و تحریم ها، یکی از همین بحران ها است، اضافه کرد: جا دارد که خداوند این ملت را امام سایر ملت ها قرار دهد و همین است که ملت های دیگر الگوی خود را جمهوری اسلامی دیدند و موی دماغ استکبار جهانی و سبب افت جایگاه رژیم صهیونیستی شدند.

مصباحی مقدم تاکید کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون رژیم صهیونیستی قدم به قدم عقب نشسته و امروز در محاصره کامل از سمت حزب الله، نیروهای فلسطین و ... بوده و سقوط این رژیم نزدیک است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه به دستاوردهای بسیار عظیم کشور اشاره کرد و گفت: این دستاوردها در حوزه های بالادستی شامل قدرت دفاعی، امنیت ملی، فناوری های بسیار پیشرفته از جمله فناوری هوا فضا، پزشکی، داروسازی و نانو است.

وی مطرح کرد: کشور ایران در حوزه پزشکی بین منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا جایگاه اول را دارد اما تاکیدات مقام معظم رهبری به استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها، نشان می دهد که هنوز ظرفیت برای رشد، پیشرفت و ارتقاء این ملت وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به وجود نارضایتی ها و مشکلات اشاره کرد و یادآور شد: پشتیبانی ملت از نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف، نشان دهنده هوشیاری و بیداری جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha