• چهارشنبه / ۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401040805376
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل:

منابع آبی اردبیل نیازمند مدیریت در بخش های مختلف است

منابع آبی اردبیل نیازمند مدیریت در بخش های مختلف است

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: نیاز است مردم استان اردبیل با صرفه جویی در بخش های مختلف بصورت بهینه مدیریت مصرف کنند.

علیرضا نعمت‌سلطانی ۸ تیر ماه در جمع خبرنگاران مردم را به مصرف بهینه آب دعوت کرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع آب و افزایش روزافزون تقاضا به علت افزایش جمعیت، زمینه ایجاد بحران‌های جدی در خصوص تامین آب مورد نیاز آشامیدنی، مصارف بهداشتی و صنعت فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل صرف هزینه‌های هنگفت برای دسترسی به آب سالم و بهداشتی را یادآور شد و گفت: دسترسی به منابع ارزشمند آب زیرزمینی و سدها و نیز لزوم احداث سد، مخازن ذخیره آب، تصفیه‌خانه، خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع شهری و روستایی و نیز نصب انشعابات خواستار توجه ویژه به مدیریت بهینه منابع آب بر پایه همکاری و مشارکت تمام سطوح و لایه‌های اجتماعی ، شهروندان ، سازمان‌ها و نهادهای دولتی شد.

به گفته وی تغییرات اقلیمی ، نبود تناسب زمانی و مکانی بارش‌ها ، پایین بودن میانگین سرانه آب در استان نسبت به سرانه کشوری ، رشد روزافزون مصارف آب بویژه انشعابات غیرمجاز،  خشکسالی‌های سخت سال‌های گذشته و عدم رعایت الگوی مصرف صحیح را از چالش‌هایی دانست که گذر از آنها عزم راسخ مردم استان را می‌طلبد.

نعمت‌سلطانی  اضافه کرد: نیاز است که مردم به عنوان ذی‌نفعان اصلی و مصرف‌کنندگان آب در بخش‌های صنعت و آب شرب همراهی خود را از متولیان امر دریغ نکنند تا این شرکت در مسیر اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف آب شرب سالم و بهداشتی گام‌های موثری بردارد.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون از یک هزار و ۷۰۰ روستای استان اردبیل ۷۰۰ روستا دچار کمبود آب هستند و در برخی روستاها و قشلاق‌های عشایری آبرسانی‌ برای تامین آب آشامیدنی مردم به صورت سیار انجام  می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha