• چهارشنبه / ۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401040805611
  • خبرنگار : 50037

سرانه مصرف ۸.۱ کیلوگرمی ماهی در همدان

سرانه مصرف ۸.۱ کیلوگرمی ماهی در همدان

ایسنا/همدان سرپرست مدیریت شیلات و امور آبزیان استان همدان با اشاره به سرانه مصرف سالیانه ۱۲ کیلوگرمی ماهی در کشور گفت: سرانه مصرف ماهی استان همدان در سال‌های گذشته تنها ۶ کیلوگرم بود که این میزان مصرف در حال حاضر به ۸ کیلو و ۱۰۰ گرم افزایش داشته و این‌میزان مصرف برای استان قابل قبول است.

جعفر کاویانی دلشاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با راه اندازی مجدد شرکت قزل دانش نهاوند ۴۰ درصد تخم چشم زده کشور در این واحد تولید خواهد شد که فعال شدن آن در کنار احیای دوباره واحد  غیرفعال مدار بسته ۲۰۰ تنی پرورش ماهی استان در آینده نزدیک از نقش موثری در ارتقا سرانه تولید و مصرف ماهی استان همدان برخوردار خواهد بود 

وی ادامه داد: سال گذشته در استان همدان پنج هزار و ۷۰۰ تن گوشت ماهی تولید شد که از این میزان گوشت ماهی تولید شده چهار هزار و ۳۷۰ تن به گوشت ماهیان سردابی و ۱۳۳۰ تن به گوشت ماهیان گرمابی اختصاص داشته است.

وی افزود: سال گذشته از ۲۵ میلیون قطعه تخم چشم زده  اختصاص داده شده به استان ۱۸ میلیون قطعه بچه ماهی تولید شد که بیشترین تولید بچه ماهی مربوط به شهرستان نهاوند بوده است.

کاویانی دلشاد تعداد بهره برداران پرورش ماهی در سطح استان همدان را ۴۷۰ نفر برشمرد و افزود: در حال حاضر استان همدان دارای ۴۷۰ واحد پرورش ماهی در قالب واحدهای خرد و مراکز بزرگ است.

کاویانی دلشاد با بیان اینکه توزیع ترویجی ۱۵ هزار قطعه بچه ماهی کپور بین بهره‌برداران پرورش ماهی این استان به صورت همیاری در حال انجام است، تصریح کرد: از ۴۷۰ واحد پرورش ماهی سطح استان بیشترین پراکنش واحدهای پرورش ماهی به شهرستان نهاوند اختصاص دارد.

وی یاد آورشد: ایجاد کلینیک دامپزشکی آبزیان در استان و شهرستان‌ها از برنامه‌های امسال در دست پیگیری بوده که این کلینیک‌ها می‌توانند در  صادرات ماهی و نیز ناظر فنی کمک بزرگی باشند.

کاویانی دلشاد اضافه کرد: در بحث شیلات امسال پیگیر بودیم مشکلات واحدها را شناسایی و برخی از مشکلات را حل کنیم که نقدینگی و سرمایه در گردش از مشکلات اساسی برخی از واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری سطح استان است و با توجه به بالا رفتن قیمت خوراک ماهی می طلبد که این مشکلات تولیدکنندگان این واحدها با سرمایه در گردش مرتفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha