• پنجشنبه / ۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401040906371
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

جنگ ‌اقتصادی با همت بخش خصوصی به فرصت تبدیل شد

جنگ ‌اقتصادی با همت بخش خصوصی به فرصت تبدیل شد

ایسنا/اصفهان رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مواجه با جنگ و فشار اقتصادی هستیم، اما توانستیم با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بخش خصوصی آن را به فرصت تبدیل کنیم. برای توسعه صنعتی باید در صنایع پیشکسوتانِ پیشرو داشته باشیم.

مسعود گلشیرازی، امروز (پنجشنبه، ۹ تیرماه) در آیین تجلیل از مدیران پیشکسوت و پیشرو صنعت استان اصفهان در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اصفهان، اظهار کرد: اگر بخواهیم نماد بیرونی مطلوبی داشته باشیم، باید نقاط مشترک‌مان را پیدا و توسعه دهیم. یکی از این نقاط انجمن‌ها هستند. بنابراین یکی از برنامه‌های اصلی اتاق بازرگانی توجه به تشکل‌های عضو خود است که موتور کشور را روشن می‌کنند.

وی افزود: صنایع پیشرو صنایعی هستند که بنابر توجه مدیران، موتور محرک کشور هستند. از سوی دیگر پیشکسوتان صنایع امیدآفرینان نسل آینده هستند. 

به گزارش ایسنا، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: باید توجه داشت که پیشرانان اقتصادی در آینده یک کشور موثرند. حال و روز اصفهان می‌طلبد که در کنار پیشکسوتی، پیشرو هم باشیم. 

وی با قدردانی از تلاش صنایع فعال کشور، تصریح کرد: در دنیا هیچ صنعت تولید، پخش و صادراتی وجود ندارد که با این حجم از مشکلات بتواند کار کند.

وی گلایه کرد: جنگ و فشار اقتصادی موجود را می‌بینیم، اما این میزان تعدد بخشنامه غیرقابل باور است.

گلشیرازی با تاکید بر ایجاد فرصت از میان تهدیدها، یادآور شد: جنگ اقتصادی داشتیم، اما تهدید به فرصت شد. چرا؟ چون بخش خصوصی فراتر از تصور و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی علاوه بر کنترل تحریم، رونق هم ایجاد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اقتصاد گردشگری و دانش بنیان به‌عنوان دو سند اقتصادی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: چه بخواهیم، چه نخواهیم معضل کم آبی گریبان‌گیر اصفهان است که صاحبان فکر و صنعت با استفاده از علم دانش‌بنیان می‌توانند به اقتصاد کمک کنند. 

گلشیرازی ادامه داد: مدیر، زمانی خوشحال است که کارگر خود را شاد کند و روزی که نتواند حقوق کارگرش را بپردازد، بدترین روز او است. 

وی همت همگان در تسهیل امور اقتصادی را خواستار شد و افزود: طبق آمارها اگر برنامه‌های تصویب شده به اجرا می‌رسید، نتیجه ۶ برابر بهتر بود. ۳۲۴ هزار میلیارد تومان تولید ناخالص اصفهان می‌تواند باشد که این نشان از زمینه آماده برای کار دارد. به شرط همت مدیران و دستگاه‌های کشوری زمینه مهیا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha