• پنجشنبه / ۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401040906424
  • خبرنگار : 50177

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری:

کارگاه‌های تابستانی اوقات فراغت فرصت شناسایی استعدادهای برتر و نخبه هستند

کارگاه‌های تابستانی اوقات فراغت فرصت شناسایی استعدادهای برتر و نخبه هستند

ایسنا/لرستان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: گذران فراغت در کارگاه‌های تابستانی می‌تواند آثار سازنده و مثبتی را در زمینه‌های خلاقیت و نوآوری و بهداشت روانی داشته باشد.

دکتر بهرام ستاری دستنایی در بازدید از کارگاه‌های فصل تابستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در جمع مربیان و اعضای کانون اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا ویروس، کلاس‌های اوقات فراغت به صورت مجازی برگزار شدند و امسال این کلاس‌ها به صورت حضوری، همراه با استقبال خوب خانواده‌ها در حال برگزاری هستند.

وی با بیان اینکه فصل تابستان و برگزاری کارگاه‌های اوقات فراغت، علاوه بر سرگرمی و فراگرفتن هنرهای مختلف توسط کودکان و نوجوانان، فرصت مغتنمی است تا بچه‌های با استعداد و نخبه شناسایی شوند، اضافه کرد: باید به کودکان و نوجوانان توجه خاصی داشته باشیم و امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان شاهد کسب عناوین مختلف استانی، ملی و بین‌المللی هستیم که نشان از توانایی مربیان کانون در شکوفایی استعداد آینده‌سازان این مرز و بوم دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان عنوان کرد: برای رفع مشکلات مراکز کانون از جمله مرکز شماره یک خرم‌آباد و افتتاح مراکز شهرستان‌های الشتر، الیگودرز و چگنی پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

ستاری دستنایی خاطرنشان کرد: اوقات فراغت به عنوان زمان‌هایی که انسـان و بـه خصـوص نوجوانـان در آن بیکـار هسـتند بسـیار حـائز اهمیت است؛ انسان‌ها نیاز دارند تـا اوقـات آنهـا بـه نحـوی پـر شـود و دارای سـرگرمی باشـند؛ این سرگرمی باید در اوقات فراغت آنها مفیـد و سـازنده باشـد بـه همین جهت بر متولیان امور جوانان واجب است تـا برنامـه‌ریـزی‌هـای لازم جهـت پـر کـردن اوقـات فراغت جوانان به نحو مفید و سازنده انجام دهنـد.

وی تصریح کرد: دانـش‌آمـوزان طیـف عظیمـی از جمعیـت جـوان کشور را تشـکیل مـی‌دهنـد و مهمتـرین جامعـه هـدف در بحث اوقات فراغت هستند و متولیـان امـر آمـوزش و پرورش بزرگترین و سنگین‌ترین مسئولیت را در این  زمینه بر عهده دارند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تاکید کرد: گذران فراغت در کارگاه‌های تابستانی می‌تواند آثار سازنده و مثبتی را در زمینه‌های مختلف خلاقیت و نوآوری، بهداشت روانی و... داشته باشد.

ستاری دستنایی یادآور شد: پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان به شیوه‌ای درست و عملی توان فوق‌العاده همه مسئولین استان را می‌طلبد.

به گزارش ایسنا، در تابستان امسال بیش از ۱۶۳ کارگاه با حضور بیش از ۲۵۵۰ کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر استان ثبت‌نام کرده‌اند و ۸ کتابخانه سیار شهری و روستایی و ۱۱۸ پایگاه در مناطق شهری و روستایی و ۸ دفتر تسهیلگری در شهرستان خرم‌آباد ضمن فعالیت در طی سال، در تابستان نیز خدمات فرهنگی، هنری و ادبی را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha