• جمعه / ۱۰ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401041006790
  • خبرنگار : 50256

امام جمعه تبریز عنوان کرد:

"آمریکا"، سرخط تروریسم در جهان

"آمریکا"، سرخط تروریسم در جهان

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز گفت: بررسی دقیق مواضع حقوق بشری آمریکا و نگاهی به کارنامه و عملکرد این کشور در این حوزه طی دهه‌های گذشته به صراحت تایید کننده این واقعیت است که دولتمردان آمریکایی در چارچوب رویکرد به اصطلاح حمایت‎ گرایانه حقوق بشری، بسترهای لازم را برای دخالت‌های غیرقانونی خود در نقاط مختلف جهان فراهم ساخته و به یکی از مهم ترین کشورهای ناقض حقوق بشر و سر خط تروریسم در جهان تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به لزوم بازخوانی جنایات آمریکا در دوران‌های مختلف، اظهار کرد: آمریکا با یک جانبه گرایی و تشدید تحریم‌های اقتصادی خارج از مجوز سازمان ملل با هدف اجبار به تغییر سیاست دولت‌ها، مرتکب نقض فاحش و نظام مند حقوق بشر شده است؛ موضوعی که به تدریج منجر به سواستفاده از ابزارهای اقتصادی و تبدیل آن به تروریسم اقتصادی برای نیل به اهداف سیاسی شده و دورنمای نظام حقوق بشر را نیز با چالش‌های پیچیده‌ای مواجه کرده است. 

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به قرارگیری در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، افزود: مقام معظم رهبری در روز ششم تیر ماه در مسجد ابوذر، مورد سوءقصد قرار گرفتند. در هفتم تیر نیز بمب‌گذاری در محل حزب جمهوری اسلامی انجام گرفت که شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی در محل آن حادثه تروریستی اتفاق افتاد.

وی در ادامه جنایت‌های آمریکا علیه ایران، ادامه داد: شاهد اولین حمله شیمیایی رژیم بعث توسط صدام علیه مردم مظلوم سردشت در استان آذربایجان غربی بودیم که ۱۱۰ نفر از هموطنان ما در آن شهر به شهادت رسیدند و مظلومیت و رنج و جانبازی تعداد بی‌شماری از هموطنان ما در آن شهر تا به امروز ادامه دارد.

آل هاشم با اشاره به شهادت شهید صدوقی،  امام جمعه یزد در این هفته، اظهار کرد: شهادت شهید صدوقی توسط منافقان کوردل انجام شد و نهایتا در ۱۲ تیرماه نیز سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی توسط ناوجنگی آمریکا داریم که پایان هفته حقوق بشر آمریکایی را رقم می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این اقدام‌های تروریستی توسط فرقه ضاله منافقان انجام گرفته است. آن‌ها امروز در آغوش همین کشورهای غربی و آمریکایی قرار گرفتند و علیه جمهوری اسلامی توطئه می‌کنند و برخی از این حرکت‌های تروریستی با حمایت آمریکایی‌ها اتفاق افتاده و برخی از آن‌ها مثل حمله به هواپیمای جمهوری اسلامی توسط خود آمریکا در خلیج فارس روی داده است.

 وی با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا نیز تصریح کرد: نتیجه این اتفاقات این است که چهره عریان آمریکایی‌ها در پس پرده روابط بین‌الملل پنهان شده بود آشکار شد.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به جایگاه حج در اسلام، گفت: حج، مظهر تمدن نوین اسلامی، نمایش بندگی، اخلاق و عامل وحدت اسلام و مسلمین است. احیای حج ابراهیمی یکی از ماموریت‌های تمدنی انقلاب اسلامی بوده که امام خمینی(ره) این امر را در زمان خود احیا کرد.

وی هم‌چنین با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر نیز اظهار کرد: تمامی مسلمانان به ویژه هنرمندان باید برای پاک کردن غبار مظلومیت از چهره غدیر تلاش کنند. غدیر در حوزه هنر واقعا مظلوم است و باید از ظرفیت هنرمندان برای تبلیغ و تبیین غدیر استفاده شود و صدا و سیما در ایجاد شرور، معرفت شناسی و جریان سازی غدیر تلاش مضاعفی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha