• شنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401041107267
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون رییس کل دادگستری استان اردبیل:

استفاده نکردن از کارتخوان به منظور فرار مالیاتی جرم است

استفاده نکردن از کارتخوان به منظور فرار مالیاتی جرم است

ایسنا/اردبیل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رییس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه استفاده نکردن از کارتخوان برای فرار مالیاتی جرم است، گفت: عدم استفاده از دستگاه کارت‌خوان به منظور فرار مالیاتی، علاوه بر جریمه، مجازات حبس، شلاق، محرومیت از حقوق اجتماعی و انتشار حکم محکومیت قطعی در رسانه‌ها را در پی دارد.

جلال آفاقی ۱۱ تیر در کارگروه بررسی راهکارهای کاهش جرائم مالی دادگستری با هشدار به مرتکبین و فراریان مالیاتی، بر لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه دراین خصوص از مردم استان خواست در شناسایی و معرفی مجرمین و صنوفی که به منظور فرار مالیاتی مردم را مجبور به پرداخت دستی وجوه می‌نمایند، با دستگاه قضایی استان همکاری کنند.

وی با استناد به گزارشات و بررسی‌های دستگاه قضایی استان، به امتناع برخی صنوف از بکارگیری دستگاه‌های کارت‌خوان برای دریافت وجوه از مراجعین و مشتریان خواستار همکاری بیشتر مردم با دستگاه قضا شد.

وی با بیان اینکه مجازات سنگینی در انتظار فراریان مالیاتی  است، ادامه داد: وادار ساختن مردم توسط برخی صنوف برای پرداخت وجه نقدی بجای استفاده از کارت‌خوان به منظور فرار مالیاتی، دارای پیامدهای ناگواری برای مردم و کشور است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رییس کل دادگستری استان اردبیل با تشریح آثار مالیات در کشور، به تبعات ناگوار فرار از مالیات بر پیکر جامعه اشاره کرد و گفت:عدم پرداخت مالیات تجاوز به حقوق جامعه و مردم است.

وی همچنین بی‌ثباتی در اقتصاد کشور و شکست دولت در رسیدن به اهداف پیش بینی شده برای توسعه و آبادانی را از پیامدهای فرار مالیاتی در کشور دانست به طوری که دستگاه قضایی عملکرد مدیریت‌های اداری دراین حوزه را با جدیت رصد می کند.

آفاقی با معرفی سامانه سجام دستگاه قضایی از مردم استان خواست تا از طریق سامانه ارتباط مردمی قوه قضاییه اطلاعات خود را بصورت محرمانه اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha