• شنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401041107351
  • منبع : نمایندگی زنجان

استقرار کمپ ماده ۱۶؛ اولویت استان زنجان

استقرار کمپ ماده ۱۶؛ اولویت استان زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: استقرار کمپ ماده ۱۶ در حوزه پیشگیری، درمان و اشتغال معتادان بهبود یافته باید در اولویت استان قرار گیرد.

حسین نجفی ظهر امروز (۱۱ تیرماه) در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و زنان استان زنجان، با اشاره به لزوم پایش دقیق‌تر آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف شهر زنجان، عنوان کرد: مساله این است که ما فهم دقیقی از بحث آسیب‌های اجتماعی نداریم؛ به طور مثال باید مشخص شود که آمار طلاق در کدام نواحی شهر بیش از سایر مناطق است.

این مسئول با اشاره به زیرساخت‌ها و ساختمان‌های با محوریت فرهنگی در استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر به لحاظ سرانه فرهنگی، کمبود وجود دارد و با قرارگاهی که تشکیل دادیم در نظر داریم با آزادسازی ساختمان‌ها توسط ارگان‌های مختلف، در دسترسی اقشار ضعیف و مناطق حاشیه شهر به مراکز فرهنگی کاهش آسیب اجتماعی موثرتر عمل کنیم.

نجفی با اشاره به پایش پارک‌های سطح شهر، تصریح کرد: در مرحله اول ۱۰ پارک پایش شده که میزان نشاط اجتماعی و وسایل بازی کودکان، نزدیکی به مکان‌های فرهنگی مذهبی مانند مساجد و ... بررسی شده تا بتوانیم هسته فرهنگی هر محله را با محوریت مسجد و مدارس و امام جماعت در پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی مختص محله مورد نظر مردم نقش داشته باشند و با شورای محله خود همراه شوند و در این طرح اداره محله به عهده ساکنان همان منطقه است.

وی افزود: به طور خلاصه در نظر داریم در قرارگاه فرهنگی با تقویت کار فرهنگی و افزایش نشاط اجتماعی با حضور مردم در درمان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش تسهیلگر را اعمال کنیم.

نجفی در ادامه با اشاره به موضوع عفاف و حجاب، گفت: در این زمینه هر دستگاه و ارگان دولتی باید کمیته مشخصی تشکیل دهد و وضعیت دستگاه خود را بسنجد. همچنین در این راستا جلساتی با حضور تیم‌های دستگاه‌های مختلف برگزار خواهیم کرد که اولین جلسه با مشارکت تیم‌های دانشگاهی برای ارتقای عفاف و حجاب تشکیل شد و در روزهای آتی جلساتی با اصناف و اداره‌کل آموزش و پرورش استان خواهیم داشت.

این مسئول با اشاره به آمار بالای خشونت و نزاع اجتماعی در استان زنجان، بیان کرد: یکی از عمده‌ترین آسیب‌ها در زنجان، موضوع نزاع اجتماعی و تنش و خشونت است که امیدواریم از طریق طرح‌های ذکر شده فرهنگی در کاهش این آمار نقش داشته باشیم.

نجفی خاطرنشان کرد: در طراحی و اجرا و تاثیرگذاری طرح‌های فرهنگی عوامل و دستگاه‌های متعددی از جمله اداره‌کل بهزیستی استان زنجان، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، بسیج مردمی و ... دخیل هستند و نیازمند کمک همه ارگان‌ها هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha