• شنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۱ / ۲۰:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401041107668
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

شعار عدالت و پیشرفت با رویکرد محرومیت زدایی؛ در دستور کار دولت و مجلس 

شعار عدالت و پیشرفت با رویکرد محرومیت زدایی؛ در دستور کار دولت و مجلس 

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: شعار عدالت و پیشرفت با رویکرد محرومیت زدایی در دستور کار دولت مردمی ایران قوی و مجلس انقلابی است. 

علیرضا عباس زاده، امروز شنبه ۱۱ تیر در جلسه جمع بندی مصوبات سفر نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به شهرستان های نهبندان و سربیشه، اظهار امیدواری کرد: با تمام شدن دوران کم کاری ها و کم توجهی های گذشته، توجه به مردم را سرلوحه کار همه حوزه ها قرار بگیرد. 

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: امروز در گام دوم انقلاب و در آغاز  چهل سالگی دوم نظام، همراهی، همدلی و همسویی نهاد مجلس شورای اسلامی و دولت برای مردم کشور که صاحبان انقلابند، بسیار نوید بخش است.

معاون استاندار با اشاره به خدمات ارزنده نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به استان، اظهار کرد: عزم جدی در پیگیری مصوبات سفر قبل را برای حل مشکلات مطرح شده، شاهد هستیم. 

عباس زاده با تأکید بر اینکه مصوبات سفر نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به استان، با جدیت پیگیری خواهد شد، متذکر شد: توجه ویژه مجلس انقلابی به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور، بسیار مهم است.

وی با ذکر این نکته که حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات مردم و توسعه استان فرصت، مغتنم است، خاطر نشان کرد: توسعه یافتگی و خروج استان های کمتر توسعه یافته از محرومیت، نگاه کلانی را می‌طلبد. 

معاون استاندار با اشاره به شرایط محور بیرجند نهبندان گفت: طبق دستور العمل سازمان مدیریت، اعتبارات ماده ۵۶ به طرح های بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص می یابد که  پروژه هایی که از بیت المال بیشتر استفاده کرده اند در حال حاضر هم از ظرفیت های ملی بیشتری بهره مند می شوند.

عباس زاده یادآور شد: برخی پروژه‌های راه استان، پیشرفت فیزیکی خوبی ندارند که با این طرح باید همچنان در نوبت استفاده از منابع ملی باشد.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از اعتبارات کشور خارج از شورای برنامه ریزی استان هاست و اعتبارات مصوب در مرکز توزیع می شود که می طلبد نگاه های ویژه ای برای برقراری توازن در مناطق محورم کشور برقرار شود. 

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اعیاد بزرگ غدیر و قربان، اظهار امیدواری کرد: برکات حضور نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در استان، گام مؤثری برای محرومیت زدایی و توسعه مناطق کشور باشد چرا که خراسان جنوبی جزو مناطق محروم و کمتر برخوردار است که حضور مسئولان کشوری در این منطقه در راستای رفع محرومیت کمک کننده است.

مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: حدود ۳۵ هزار کیلومتر مربع وسعت دو شهرستان نهبندان و سربیشه با جمعیت صدهزار نفر است اما پراکندگی جمعیت مشکلاتی را برای دو شهرستان به وجود آورده است. 

وی با تاکید بر اینکه پرداختن به محرومیت زدایی از افتخارات مجلس یازدهم است، افزود: اعتبارات امسال و سال قبل که برای محرومیت زدایی در کشور تعریف شد از نکات برجسته مجلس یازدهم است. 

وی حضور مسئولان در مناطق محروم را نشان انجام فعالیت‌های جهادی توصیف کرد و گفت: نائب رئیس مجلس در سفر به نهبندان و سربیشه، به صورت تلفنی برخی از مشکلات این دو شهرستان را با وزار و معاونین آنها مطرح و پیگیری‌های لازم برای جذب اعتبارات لازم را انجام داد.

نخعی به ظرفیت ویژه دو شهرستان نهبندان و سربیشه یعنی معادن اشاره کرد که در دولت های مختلف به این مهم کمتر پرداخته شده است، ادامه داد: معادن نتوانسته اند در خدمت اشتغال و رفاه مردم این دو شهرستان قرار گیرند.

وی بر دو بانده شدن جاده بیرجند- نهبندان، ماهیرود و زابل به سمت نهبندان تاکید کرد و گفت: آب چالش جدی برای شهرستان های نهبندان و سربیشه است، بسیاری از مجتمع های آبرسانی نیازمند تخصیص اعتبار ویژه برای رفع تنش آبی برای قرار گرفتن در مدار بهره برداری هستند. 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در خانه ملت با اظهار شرمندگی از اینکه بیشتر تماس‌های تلفنی‌اش مربوط به مشکل آب روستاها است، تصریح کرد: برخی از مجتمع های آبرسانی نیازمند ردیف اعتباری ملی هستند. 

وی از هدررفت وراناب‌ها در نقاط مرزی گلایه کرد و کنترل این رواناب‌ها را ضروری دانست و یادآور شد: در مناطق مرزی برای چاه‌های کشاورزی اجازه برداشت بیشتر آب به مردم نمی‌دهیم اما آن طرف مرز در کشور همسایه، همین آب را برای کشاورزی استفاده می‌کنند.

نخعی تکمیل پروژه فاضلاب سربیشه را نیازمند نگاه ویژه مجلس شورای اسلامی برای تخصیص اعتبار ذکر کرد و ادامه داد: در نهبندان حداقل ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت آن نیاز به روکش دارد. 

وی خاطرنشان کرد: قانون فرزندآوری مشکلات جدی را برای نهبندان و سربیشه به وجود آورده است چون نرخ فرزندـوری در این دو شهرستان بالای ۲.۵ است و کشیده شدن این موضوع به آزمون های استخدامی جالب نیست. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha