• یکشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401041207783
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل سازمان صمت لرستان خبر داد:

پایان حسابرسی ویژه/ پارسیلون در انتظار نظر کارشناسان دادگستری

پایان حسابرسی ویژه/ پارسیلون در انتظار نظر کارشناسان دادگستری

ایسنا/لرستان مدیرکل سازمان صمت لرستان گفت: حسابرسی ویژه شرکت پارسیلون خردادماه امسال به پایان رسیده و اکنون در کارشناسان دادگستری جهت ارزیابی و تعیین سهم ارجاع شده است.

بهمن جعفری، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که شرکت پارسیلون به نوعی تابلوی صنعت استان محسوب می‌شود، اظهار کرد: از طرفی یکی از مطالبات جدی مردم بوده که در سفر اخیر رئیس جمهور به استان در سال ۱۴۰۰ دارای مصوبه است و در آخرین پیگیری‌هایی که در خصوص این کارخانه انجام شد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه قبلاً این مجموعه متعلق به شرکت آتیه دماوند بوده و در سال ۸۲ به بخش خصوصی واگذار شد که از اهلیت مالی و فنی لازم برخوردار نبوده و در نهایت دوباره به شرکت آتیه دماوند برگشته و سرمایه‌گذار قبلی خلع‌ید شد.

جعفری بیان کرد: شرکت پارسیلون در حال حاضر در اختیار شرکت آتیه دماوند بوده و به صورت کنسرسیوم با بانک‌هایی که از این مجموعه طلب دارند، مدیریت می‌شود.

مدیرکل سازمان صمت لرستان، افزود: پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور در راستای حل و فصل مسائل و مشکلات این مجموعه دو بعد دارد، یک بعد در خصوص راه‌اندازی واحد فعلی است و مسئله‌ای که مطرح است از این ظرفیت جهت منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد استفاده کنیم.

وی با اشاره به این‌که ما در استان دو مصوبه جهت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان‌های بروجرد و خرم‌آباد هستیم که دارای مصوبه دولت و مجلس هستند، تصریح کرد: این مناطق باید با اولویت بخش خصوصی اجرا و در واقع سازمان متولی آن‌ها مشخص شود که فرآیند عملیاتی و اجرایی آن‌ها نیز مشخص شود.

جعفری با اشاره به این‌که ما درخصوص شرکت پارسیلون که یکی از متقاضیان اجرای منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد است، درخواست را گرفتیم و جلسات متعددی را برگزار کردیم ولی هنوز به‌عنوان سازمان مسئول به دبیر مناطق آزاد کشور معرفی نشده‌ایم که مستلزم ارائه مطالعات و یک سری موارد است که به سازمان صمت و استانداری ارائه ندادند، ادامه داد: ما به‌عنوان یکی‌از گزینه‌های اصلی اجرایی کردن منطقه ویژه اقتصادی به این مجموعه نگاه می‌کنیم ولی هنوز قطعی نشده که این منطقه ویژه اقتصادی ۱۰۰ درصد در شرکت پارسیلون که متلعق به شرکت آتیه دماوند است را نهایی کنیم.

مدیرکل سازمان صمت لرستان، با اشاره به این‌که درخصوص واحد فعلی یک موضوع حسابرسی ویژه را مطرح کردند، عنوان کرد: بنا شد که بعداز سفر رئیس جمهور ظرف مدت شش ماه، شرکت آتیه دماوند و بانک‌هایی که از این مجموعه طلب دارند و به صورت کنسرسیوم این مجموعه را راهبری می‌کنند، حسابرسی ویژه در راستای تعیین دارایی‌ها، طلب‌ها و سایر موارد مدنظر انجام دهند، که این امر پایان خردادماه به اتمام رسید.

وی ادامه داد: بعد از حسابرسی پرونده را به کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع می‌دهند و آن‌ها نسبت به ارزش‌گذاری سهم اقدام کرده و در نهایت متناسب با طلبی که دارند به  بانک‌ها سهم تعلق می‌گیرد و متناسب با آن در راه‌اندازی مجموعه مشارکت کنند.

جعفری با اشاره به این‌که شرکت پارسیلون در سنوات گذشته در زمینه نخ نایلون فعالیت می‌کردند و الان برنامه دارند در صورت راه‌اندازی مجدد نخ پلی‌استر تولید کنند که مستلزم سرمایه‌گذاری‌های جدیدی است، تصریح کرد: شرکت آتیه دماوند یا به عبارتی شرکت پارسیلون اظهار می‌کند که به ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات جهت تأمین نقدینگی و تعیین و تکلیف مطالباتی که از این مجموعه وجود دارد، نیاز است ولی اینها همه منوط به انجام حسابرسی ویژه است که فعلاً در دست انجام است و در مرحله ارزیابی و تعیین سهم و سایر موارد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha