• دوشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401041308918
  • منبع : نمایندگی اردبیل

همزمان با سراسر کشور،

طرح «جبران و تثبیت یادگیری» در اردبیل آغاز شد

طرح «جبران و تثبیت یادگیری» در اردبیل آغاز شد

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: همزمان با سراسر کشور طرح «جبران و تثبیت یادگیری» دانش‌آموزان دوره ابتدایی در استان اردبیل نیز آغاز شد.

کلام‌الله صفری ۱۳ تیر در مراسم آغازین طرح «جبران و تثبیت یادگیری» دوره ابتدایی در دبستان حسابی اردبیل اظهار کرد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی که عملکرد قابل قبولی را در سال‌ تحصیلی جاری نداشتند، در فصل تابستان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند تا کاستی‌های آموزشی آنها جبران شود.

وی تصریح کرد: در قالب این طرح یک‌هزار و ۵۱۳ کلاس درس دایر خواهد شد تا ۱۵ هزار دانش‌آموز پایه ابتدایی که با ضعف آموزشی در دروس مختلف روبه‌رو بودند،‌ تحت آموزش بیشتر قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: این طرح با هدف جلوگیری از تکرار پایه در مقطع ابتدایی و ممانعت از افت تحصیلی دانش‌آموزان انجام می‌شود که قطعا نتایج مثبت و قابل قبولی را به همراه خواهد داشت.

صفری افزود: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در ۲ سال شرایط کرونایی بیشترین آسیب را دیدند و سه ماه تابستان فرصت مناسبی است تا با همراهی خانواده‌ها، معلمان و مدیران کلاس‌ها جبرانی برای دانش‌آموزان با عملکرد نامناسب برگزار شده و در فرآیند تحصیلی تقویت مؤلفه‌های آموزشی را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است تا این طرح را با در نظر گرفتن شرایط خانواده‌ها و دانش‌آموزان در فصل تابستان برگزار کنیم تا برای سال تحصیلی آینده،‌ دانش‌آموزان عملکرد بهتر و مطلوب‌تری را در دروس مختلف داشته باشند.

صفری اضافه کرد: عمده دانش‌آموزان در دروس ریاضی، علوم و فارسی در فرآیند آموزشی با مشکلات جدی روبه‌رو بودند که مقرر شد در قالب طرح «جبران و تثبیت یادگیری» در مقطع ابتدایی فعالیت‌ها و اقدامات مؤثر و کمکی انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: البته برای پایه‌های دوره اول و دوم متوسطه نیز نظیر این طرح به عنوان کلاس‌های جبرانی برگزار خواهد شد تا دانش‌آموزان بیشتر در فرآیند تحصیلی قرار گرفته و وضعیت مناسبی را در کسب نمرات قابل قبول داشته باشند.

نتایج آزمون‌های خردادماه در مقاطع مختلف نشان می‌دهد که به دلیل شرایط کرونایی و تحصیل دانش‌آموزان در فضای غیرحضوری به پایین آمدن نمرات آنها منجر شده که به نظر می‌رسد در این بخش برگزاری کلاس‌های جبرانی از اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌های نظام آموزش و پرورش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha