• سه‌شنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۱ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401041409988
  • خبرنگار : 50490

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان:

بازارچه دائمی مشاغل خانگی در بابل دایر می‌شود

بازارچه دائمی مشاغل خانگی در بابل دایر می‌شود

ایسنا/مازندران رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بابل با اشاره به سیاست دولت در حمایت از مشاغل خانگی از دایر شدن بازارچه دائمی مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد و گفت: شرکت کنندگان لازم برای این بازارچه وجود دارد.

محمود تشکا فیروزجایی در حاشیه افتتاح نمایشگاه هدایا و سوغات مشاغل خانگی در مصلی بابل با بیان اینکه طرح های مشاغل خانگی با رویکرد حمایت از اقتصاد خرد و اقتصاد خانواده در حال شکل گیری در سطح استان و شهرستان است، گفت: ما با همکاری مراجع ذیربط بخصوص در اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و فرمانداری شهرستان بابل ظرفیت ها را شناسایی کردیم و زنانی که از بنیه مالی خوبی برخوردار نیستند بویژه زنان سرپرست خانوار ساماندهی شدند و در قالب مشاغل خانگی برای آنها مجوز صادر شد.

فیروزجایی با اشاره به اینکه فعالیت در این طرح در خانه و کارگاه های تولیدی کوچک انجام می شود، گفت: این نوع فعالیت بار مالی برای دولت نداشته و با حداقل تسهیلات حداکثر بهره وری و شغل ایجاد می کنند.

وی با بیان اینکه این طرح شغل پایداری را برای خانواده فراهم می کند بدون اینکه بار مالی برای اقتصاد و دولتمردان داشته باشد ادامه داد: در این طرح افراد در حوزه تولید و اقتصاد خانواده به خودکفایی می رسند.

رئیس اداره صمت بابل ظرفیت و پتانسیل استان و شهرستان بابل را با توجه به اقلیم منطقه تولیدات، وابسته به رویکرد کشاورزی و دامپروری برشمرد و یادآور شد: صنایع وابسته به کشاورزی و دامپروری شامل صنایع دستی مرتبط با بافندگی، پوشاک، حصیربافی، صنایع دستی چوبی و همچنین صنایع غذایی بومی و محلی از ظرفیت ارزنده استان بخصوص بابل است.

فیروزجایی تولید پیله و نوغان داری را از ظرفیت برجسته شهرستان بابل با قابلیت منطقه ای و ملی برشمرد و خاطرنشان کرد: این صنعت اگر مورد حمایت قرار گیرد ارزآوری زیادی برای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه درصدد الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی نیستیم گفت: در حال حاضر هدف حمایت از طرح توسعه مشاغل خانگی فعلی است که مشاغل خرد و انفرادی را در قالب تشکل و سمن ها ساماندهی کنیم که آنها را به عنوان مشاغل پشتیبان می شناسیم.

این مسئول با بیان اینکه این طرح نیازمند پیشران هایی است که عده ای را با شغل مرتبط در زیرمجموعه خود پوشش داده و حمایت همه جانبه داشته باشد گفت: پیشران ها کمک می کنند تا زیرمجموعه ها به عنوان تولیدکنندگان خرد برای بازار فروش و اقدامات اداری دغدغه نداشته باشند.

فیروزجایی به ضرورت حمایت ویژه از پیشران ها در کنار حمایت از مشاغل خرد اشاره کرد و افزود: نگاه کلان ما باید حمایت از پیشران ها باشد.

رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان بابل مهمترین نیاز تولیدکنندگان مشاغل خانگی را تامین بازار فروش برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از تولیدکنندگان مشاغل خانگی ما یا بازار فروش ندارند یا تولیدات خود را به نازل ترین قیمت عرضه می کنند؛ این امر سبب می شود دلالان سودجو تولیدات شهرستان را با قیمت اندک از تولیدکننده خریداری کرده و به عنوان برند آن شهر به فروش برسانند در حالی که در شهرستان مبدا تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه بزودی بازارچه مشاغل خانگی و صنایع دستی دائمی در بابل دایر می شود یادآور شد: ما شرکت کنندگان لازم برای بازارچه در شهرستان را داریم و حمایت از مشاغل خرد در دولت جدید اولویت قرار گرفته و تسهیلات خوبی برای آن پیش بینی شده است که بزودی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

فیروزجایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مناسب ترین شغل برای فارغ التحصیلان و دانشگاهیان در بخش مشاغل خانگی چیست تصریح کرد: تحصیلکرده های دانشگاهی باید ساماندهی، هدایت و برنامه ریزی شده تا در حوزه مشاغل پشتیبان تعریف شوند چون ممکن است در روند تولید برای فروش محصول یا بوروکراسی ادارات دچار مشکل شوند.

رئسش اداره صمت بابل همچنین مهمترین و نخستین مشکل متقاضیان مشاغل خانگی را بحث فروش محصولات تولیدی برشمرد و گفت: چون برای آن ها بازار تعریف نشده سبب ناامیدی از ادامه کار می شود لذا نیاز است بسترسازی لازم را برای فروش محصولات را فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha