• سه‌شنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۱ / ۲۰:۳۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401041410030
  • خبرنگار : 50177

یک مسئول خبر داد:

تشکیل ۱۵۰۰ پرونده برای زوجین نابارور در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان

تشکیل ۱۵۰۰ پرونده برای زوجین نابارور در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان از تشکیل بیش ۱۵۰۰ پرونده برای زوجین نابارور در مرکز درمان ناباروری این واحد خبر داد.

دکتر امین سلاحورزیان در جریان بازدید سرپرست اداره کل ورزش و جوانان لرستان از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اظهار کرد: براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ۶۰۰۰ زوج نابارور در استان وجود دارد و این درحالیست که در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان بیش از، ۱۵۰۰ پرونده برای زوجین تشکیل شده که در نوبت درمان هستند و از خدمات این مرکز بهره می‌برند.

وی بیان کرد: در لرستان آمار ناباروری بالا است این امر ما را بر آن داشت که مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان را راه‌اندازی و تجهیز کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: تعرفه‌های مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان به صورت نیمه‌دولتی است.

سلاحورزیان اضافه کرد: موضوع بسیار مهم این است که بسیاری از افرادی که در لرستان نابارور هستند به لحاظ مالی بضاعت لازم را برای درمان ندارند.

وی عنوان کرد: زوجینی داشتیم که بین ۱۵ تا ۲۰ سال نابارور بودند و خوشبختانه به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مراجعه کردند و صاحب فرزند شده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل آمار طلاق در لرستان، موضوع ناباروری است.

سلاحورزیان با بیان اینکه مجموعه مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان نیازمند حمایت گسترده جهت ارائه خدمات بیشتر به مراجعه‌کنندگان است، گفت: تجهیزات به روز و کادر درمان زبده این مرکز را شاخص کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در لرستان مورد بررسی قرار گرفته و آمار آن نیز بالاست بحث سرطان سینه است، افزود: جهاد دانشگاهی لرستان این قابلیت را دارد که مرکز غربالگری سرطان سینه را ایجاد کند چون فضای کافی و متخصص لازم را در این زمینه داریم.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به اینکه استان به لحاظ تنوع آب و هوایی و منابع آب زیرزمینی به عنوان یکی از نقاط ارزشمند رویش گیاهان دارویی در کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: این درحالیست که در استان روی کشت، بسته‌بندی، فرآوری و اقتصاد گیاهان دارویی کمتر کار شده است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی لرستان در بام لرستان مجتمع تحقیقاتی و کشت گیاهان دارویی را ایجاد کرده و بیش از ۴۰ نوع گیاه دارویی در آن کشت شده است. در حال حاضر قلمه، بذر و نشاء  گیاهان دارویی را تولید می‌کنیم و بیش از سه سال است که نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان و علاقمندان به کشت گیاهان دارویی را تامین می‌کنیم.

سلاحورزیان ادامه داد: لرستان را در کشت و تامین نهاده‌های گیاهان دارویی پوشش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه گل محمدی یکی از پتانسیل‌های ارزشمند کشور محسوب می‌شود، گفت: در خصوص کشت، نگهداری و خرید تضمینی این محصول هم در کنار کشاورزان هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان در ادامه با بیان اینکه در لرستان و به ویژه شهرستان کوهدشت به دلیل کشت گیاهان آبدوست میزان سطح آب سفره‌های زیرزمینی کاهش یافته و این معضل و تهدیدی است که در چند سال آینده گریبانگیر استان خواهد شد، اظهار کرد: پس از بررسی‌های انجام داده شده به این نتیجه رسیدیم که به سمت کشت محصولات گلخانه‌ای پیش رویم تا هم مصرف آب مدیریت شود و هم این کشت به لحاظ اقتصادی رونق و درآمد بالایی دارد؛ براین اساس در کوهدشت شهرک گلخانه‌ای با مساحت چهار هکتار و اشتغال ۲۰ نفر ایجاد کردیم.

سلاحورزیان افزود: سه هکتار این شهرک به کشت فلفل دلمه‌ای اختصاص داشته و امکان صادرات آن وجود دارد و این اصلا قابل مقایسه با کشت ذرت و هندوانه نیست.

وی با بیان اینکه الگوی موفقی در بحث کشت گلخانه‌ای در استان ایجاد کردیم، عنوان کرد: اگر در لرستان کشت‌های گلخانه‌ای فرهنگ‌سازی شود قطعا در امر ارزآوری و رونق اقتصادی کشاورزان و بهره‌برداران موثر خواهد بود.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان ادامه داد: هم‌اکنون ۴۴ واحد فناور در مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان فعالیت دارند و محصولاتی تولید کردند که به ۱۲ کشور صادر می‌شود.

سلاحورزیان یادآور شد: جهاد دانشگاهی لرستان یکی از مراکز علمی قدرتمند در کشور است که با وجود جوانان تحصیل کرده، توانمند و نخبه به هر موضوعی ورود پیدا کرده موفقیت‌های زیادی را کسب کردند و قطعا با همکاری و تعامل با اداره کل ورزش و جوانان لرستان می‌توان قدرتمندتر ظاهر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha