• چهارشنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401041510428
  • منبع : نمایندگی اردبیل

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اردبیل:

۵ قلم کالا مورد رصد و پایش دقیق قرار می‌گیرند

۵ قلم کالا مورد رصد و پایش دقیق قرار می‌گیرند

ایسنا/اردبیل دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل گفت: با تاکید رئیس جمهور پنج قلم کالای هدف مورد رصد و پایش دقیق قرار می‌گیرند تا جلوی قاچاق در عرضه این کالاها گرفته شود.

محمدعلی مجتهدی‌نیا ۱۵ تیر در جلسه گرامیداشت هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اردبیل اظهار کرد: این کالاها شامل لوازم خانگی، لوازم یدکی، پوشاک، دارو و دخانیات است که کد شناسه بر روی آنها نصب شده و هموطنان در صورت مغایرت این کدهای شناسه، می‌توانند به مسئولان امر گزارش خود را ارائه کنند.

وی تصریح کرد: از طریق سامانه تجارت و نصب برنامه مشخص کدهای رهگیری فعال بوده و امکان شناسایی کالاهای قاچاق و غیراستاندارد وجود دارد که قطعا سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و پلیس امنیت اقتصادی با قاچاقچیان و کالاهای عرضه شده در این بخش برخورد خواهد کرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل از ارجاع ۹۰ درصد پرونده‌های قاچاق به تعزیرات خبر داد و گفت: در شرایط کنونی تنها ۱۰ درصد پرونده‌ها به مراجع قضایی ارجاع می‌شود و عمده پیگیری‌های ما ازطریق مجموعه تعزیرات خواهد بود.

مجتهدی‌نیا ۱۲ تا ۱۹ تیرماه را هفته مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد و افزود:‌ در سال ۸۱ و با فرمان مقام معظم رهبری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز موظف شد تا مأموریت خود را در این حوزه به شایستگی انجام دهد که با اصلاح قانون قاچاق از اردیبهشت ماه امسال قانون جدید به ۲۶ دستگاه همراه این ستاد ابلاغ شده تا مبارزه جدی و بی‌امان را با کالا و ارز قاچاق انجام دهند.

وی تشکیل جلسات مستمر و پیگیری‌ها را برای واگذاری مسئولیت‌ها به استان‌ها به ویژه مزایده نهاده‌های دامی یادآور شد و خاطرنشان کرد: با واگذاری امور در این حوزه به استان‌ها، تلاش بر این است تا نهاده‌ها به دست دامداران واقعی رسیده و جلوی قاچاق و دلالی در این بخش گرفته شود.

مجتهدی‌نیا همراهی اداره انبارهای تملیکی را با کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز یادآور شد و اضافه کرد: قرار است با تأمین انبارها و سوله‌ها کالاهای قاچاق به نهادهای مرتبط ارائه شده و از طریق این انبارها و سوله‌ها نگهداری انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در راستای عملیاتی کردن اصلاحیه قانون، انبار و سوله یک‌هزار و ۲۵۰ تنی در شمال استان با محوریت بیله‌سوار دایر شده تا کالاهای قاچاق و غیراستاندارد در آنجا نگهداری و تعیین تکلیف شوند.

مجتهدی‌نیا ادامه داد: امیدواریم با کشف و واگذاری کالاهای قاچاق به ویژه در بخش نهاده‌های دامی، دارو و سایر حوزه‌ها خود دستگاه‌ها در این زمینه فعالیت بیشتری را انجام داده و مبارزه بی‌امان را با قاچاق انجام دهند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل تعیین تکلیف ارز حاصل از منشأ وارداتی را یادآور شد و گفت: در این زمینه نیز مقرر شده تا قوانین و مقررات به درستی اجرا و جلوی تخلفات و داد و ستدهای خارج از چارچوب ارز و به هم ریختن بازار در این بخش گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha