• پنجشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401041611057
  • منبع : نمایندگی قزوین

استاندار مطرح کرد

راه‌اندازی بازار آب در قزوین برای اولین بار در کشور

راه‌اندازی بازار آب در قزوین برای اولین بار در کشور

ایسنا/قزوین استاندار قزوین اعلام کرد: برای اولین بار در کشور بازار آب را در استان قزوین راه‌اندازی خواهیم کرد، در این بازار برای فضای تعامل و فروش آب برنامه‌ریزی شده است؛ این فضا منجر به ایجاد بازار آب خواهد شد و هر کس حق‌آبه غیربهره‌بردار دارد می‌تواند آن را بفروشد که این امر بهره‌وری اقتصادی و صنعت را به همراه خواهد داشت.

محمدمهدی اعلایی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی و معدنی استان قزوین که شب گذشته چهارشنبه ۱۵ تیر در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: مدیران اقتصادی و مسئولین سیاست‌گذار استان متوجه ظرفیت‌های صنعتی استان هستند، اگر مسئله‌ای در مسیر توسعه و حمایت از تولید وجود داشته باشد ناشی از ۲ موضوع است نخست آنکه در اختیارات مدیران نیست و یا آنکه از آن مطلع نیستند.

این مسئول بیان کرد: آنچه در حوزه اختیارات مدیران نیست را باید با همراهی نمایندگان پیگیری کنیم اما ممکن است از چیزی مطلع نباشیم برای همین از فعالان صنعت و معدن انتظار داریم اینگونه موارد را به ما منعکس کنند. یکی از ظرفیت‌هایی که به شکل قانونی می‌تواند به این مفاهمه کمک کند شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت است.

وی افزود: مدیران اجرایی، شرکای اجتماعی فعالان اقتصادی هستند بنابراین می‌خواهیم در جهت توسعه کلان و رشد اقتصادی در کنار بنگاه‌های اقتصادی قرار بگیرند؛ هیچ کس حق ندارد در مسیر حرکت مدیران پاکدست شائبه ایجاد کند و در این راه با کسانی که بخواهند ظرفیت‌های استان را نادیده بگیرند مقابله خواهیم کرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: درکنکاش گذشته استان برخی سخنان دست مدیران را در حوزه‌های حمایتی لرزانده است بنابراین تمام‌قد از آنان حمایت می‌کنیم و در این راستا دستگاه قضایی و مجلس شورای اسلامی همراه دولت هستند و به‌عنوان خدمتگزار مردم در جهت ارتقاء حمایت از صنایع استان تلاش خواهند کرد.

وی گفت: در شرایط سخت باید در کنار هم قرار بگیریم امروزه تاب‌آوری اقتصادی کشور افزایش پیدا کرده و قطعاً ظرفیت اقتصادی ایجاد خواهد کرد و در ماه‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

اعلایی خاطرنشان کرد: در قوانین حمایتی تأمین مالی زنجیره‌ای در دستور کار دولت قرار گرفته است و این یک شرایط الزامی برای ارتقای اثرگذاری منابع مالی در اختیار ماست و می‌تواند سرعت توسعه را به شکل متوازن و مرتبط به هم در بخش‌های مختلف زنجیره‌های تولیدی ایجاد کند.

برنامه‌ریزی برای رشد ۸.۵ درصدی اقتصاد قزوین

وی مطرح کرد: امروزه حوزه انرژی دغدغه کشور است اگر در سال جاری خاموشی‌های مشترکین خانگی نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده حاصل بازگرداندن و ایجاد برخی از ظرفیت‌های برق در ماه‌های گذشته بوده است.

استاندار قزوین اشاره کرد: در حوزه انرژی با ایجاد استقرار اولین شهرک انرژی کشور در شرق استان قزوین ظرفیت‌های جدیدی ایجاد خواهد شد و با ایجاد ظرفیت‌های حقوقی و اجرایی به توسعه ظرفیت‌ بنگاه‌های اقتصادی کمک خواهد کرد که یکی از آن‌ها حضور در بازارهای بین‌المللی است.

وی بیان کرد: در سال‌جاری در کشور برای رشد اقتصادی هشت درصدی و در استان قزوین برای رشد ۸.۵ درصدی برنامه‌ریزی شده است که رسیدن به این هدف در استان به ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.

اعلایی گفت: تجهیزاتی برای تأمین منابع مالی داریم که بخشی از آن در حوزه صنعت، کشاورزی و ساختمان خواهد بود؛ اتفاقاتی در حوزه تسهیل سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان استان افتاده است که می‌تواند موتور محرکه حوزه ساختمان و تولید باشد.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای سال ۹۹ از تولید ناخالص داخلی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در سطح استان حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان به بخش صنعت و ۱۰ هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص دارد اما بخش صنعت چهار درصد و بخش کشاورزی ۸۸ درصد آب استان را مصرف می‌کنند.

استاندار قزوین از راه‌اندازی بازار آب در استان قزوین برای اولین بار در کشور خبر داد و اظهار کرد: در این بازار برای فضای تعامل و فروش آب برنامه‌ریزی شده است؛ این فضا منجر به ایجاد بازار آب خواهد شد و هر کس حق‌آبه غیربهره‌بردار دارد می‌تواند آن را بفروشد که این امر بهره‌وری اقتصادی و صنعت را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha