• پنجشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401041611068
  • منبع : نمایندگی قزوین

فاطمه محمدبیگی:

صنعتگران را با تغییرات سینوسی مقررات آزار ندهیم

صنعتگران را با تغییرات سینوسی مقررات آزار ندهیم

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که بانک‌ها به بنگاه‌داری روی می‌آورند اقتصاد کشور سرپا نخواهد شد باید نقایص اقتصادی با همدلی رفع شود. باید اجازه دهیم صنایع نوپا رشد کنند و با تغییرات سینوسی مقررات صنعت را اذیت نکنیم.

فاطمه محمدبیگی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی و معدنی استان قزوین که شب گذشته چهارشنبه ۱۵ تیر در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، در ابتدای سخنانش از عدم حضور معاون وزیر صمت در استان قزوین گلایه و اظهار کرد: بر اساس نطرسنجی‌ها عمده دغدغه‌ فعالان اقتصادی عدم ثبات اقتصاد کلان، نبود نقدینگی و تحریم است علاوه بر آن معضلات داخلی شامل عدم همراهی سیستم‌های بانکی و مشکلات بیمه‌ای به عنوان چالش‌های پیش‌ روی این حوزه مطرح شده است.

وی ادامه داد: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده تسهیل صدور مجوزها و رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی و گمرک‌ها درخواست صنعتگران است. صنعتگران از نمایندگان مجلس و دولت انتظار دارند که مقررات‌زدایی صورت گیرد که این خواسته آنان به حق است و باید از قوانینی بهره ببریم که سرعت صنعت را افزایش دهد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون جهش دانش بنیان توسط مجلس شورای اسلامی تدوین و ابلاغ شد همچنین قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار دیگر اقدام مجلس شورای اسلامی بوده که در حال تسهیل امور است امیدواریم با فرایندهای آنلاین و مقررات‌زدایی بتوانیم مجوزها را در اختیار کسب‌وکارها قرار دهیم تا در بازار تورمی به حفظ سرمایه‌های تولیدکنندگان و کاهش نگرانی آنان منجر شود.

وی تشریح کرد: در نظرسنجی‌ها صنعتگران با بیش از ۵۰ درصد آرا جداسازی بخش تولید از بازرگانی را مطرح کرده‌اند چون مقوله تخصصی بازرگانی و تنظیم بازار نهاد ویژه‌ای می‌طلبد که متأسفانه غفلت شده است. کار امروز ما در صنعت مانند این است که از یک سو بیمار خونریزی دارد و از سویی دیگر کیسه خون به بیمار تزریق می‌کنیم، با این روند آیا می‌توانیم جلوی هدر رفت سرمایه را بگیریم؟

محمدبیگی اشاره کرد: قطعی برق از دیگر مشکلات صنایع به شمار می‌رود، قطعی برق ضررهای هنگفتی به صنعت داروسازی و مواد غذایی وارد می‌کند که این موضوع در کمیسیون مطرح و مقرر شد برق شرکت‌های داروسازی قطع نشود چراکه با جان انسان‌ها سر و کار دارد.

وی با اشاره به اینکه چالش‌هایی در زیرساخت‌ها و نقدینگی وجود دارد، بیان کرد: تا زمانی که بانک‌ها به بنگاه‌داری روی می‌آورند اقتصاد کشور سرپا نخواهد شد باید نقایص اقتصادی با همدلی رفع شود. باید اجازه دهیم صنایع نوپا رشد کنند و با تغییرات سینوسی مقررات صنعت را اذیت نکنیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردمی‌سازی اقتصاد و کمک به بخش خصوصی، ایجاد صنایع کوچک و متوسط باید جزو سیاست‌های ما قرار بگیرد؛ ۳۰ درصد مشاغل دنیا خرد و خانگی هستند در حالی که در کشور ما تنها سه درصد مشاغل، خرد و خانگی است. در این زمینه راه بسیاری داریم لذا انتظار می‌رود صنعتگران با فرآیندهای دانش بنیان و ایده پشتیبانی شوند تا به میانگین جهانی نزدیک شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha